onsdag 11 maj 2011

Utveckling på G

Hejsan!
Oj nu är jag inne i ett stim. Vi mår toppen och nu känns det verkligen som att vi är på G.
I dag har jag haft ledig dag från jobbet och har yttligare två dagar kvar innan jag kliver på till helgen.

Neddus och jag kursar i agility. Där ligger focus på att träna in ny handling.
På måndag går Gästrike Cupen på Gävle BK, då får vi tillfälle att starta i öppenklass.

Kondisen håller jag på att bygga på. Vi är en grupp som kallar oss Agility Hälsa. Där planerar vi olika aktiviteter tillsammans.
Vi har gått spåret i Kungsbäck och i dag har vi haft backträning tillsammans med hundarna i Bomhus backen.
Den backen sög verkligen på krafterna.

Fuskigt att jag fick så kvar på toppen medan Neddus sprang dubbelt ;)

Och så har jag ju Korpen som jag besöker för att träna.


I dag har jag haft Hydro och Nisse, då Emelie jobbade dålig hundtid och Mattias var bortrest. Jag tog en kort promis direkt i morse då dom kom,så det  var det lungt att släppa dom tillsammans sedan.





Lydnadsbiten ska jag nu oxå ta tag i ordentligt. På tisdag kör vi igång med tävlinglydnad för Anna.

Det känns som att jag bor på en väldigt bra plats i Sverige. Här har jag:

Anna Hilding som lydnadsinstruktör

Annika på Hundplejset  http://www.hundplejset.se/ klipper och fixar till Neddus inför utställningar.
Det är inte alla som har så nära till en salong som KAN klippa wheaten.

Ja nu är det bara att jobba på med alla dessa pusselbitar.

Nu är det dags att hoppa i lådan för att titta lite på  TV, (Skenet bedrar, tycker jag är skoj)

Neddus spanar efter kompis som kör backträning

Wheaten Kramis Från Oss // Babbsan & Neddus.

4 kommentarer:

Diva´s svartvita kennel sa...

Hur du håller på! Jag förstår inte hur du hinner med allt;-)
Kram Sussi o vavvorna

Emma sa...

Vad duktiga Du/Ni är!
Visst är det kul när man märker att kroppen förändras!? (Inte bara i centimeter utan man märker att hjärtat gillar att pumpa också!) Härligt Moster! Kram!

Diva´s svartvita kennel sa...

Bra jobbat både Neddus o Babbsan.
Kram

Maria sa...

säger som dom andra.. Vad duktiga ni är.. Vilken härlig träning..
Callisto ska också börja motions träna mera nu.. förutom alla timmars spring i skogen behöver hon också backträning.. Vi började i veckan och fyyy vad trött JAG blev. vi tränar ju för det finska championatet då måste hon få upp farten.. Kram på er och kul att vara tillbaka på eran blogg..