söndag 8 maj 2011

Härlig Helg

Hejsan !
Ja nu suger jag på dessa sista minuter på ledig helg ordentligt.
Jag tycker att helgen varit ovanligt lång, har hunnit med en hel del oxå.
Har haft tre dagars ledigt, och en jädrans tur med vädret.

Fredagen började vi med att motionera i spåret uppe i Hemlingby. Det blev 3km med stavar och sedan tvåan utan stavgång.
Neddus går så bra i lina/ midjebälte och det är skönt att ha armarna fri.
Många hundmöten fick vi tråna på oxå, det kan behövas för ibland är han inte nådig då vi möter hundar.

På kvällen hade Gävle BKs Agility Hälsa träff så det blev några km extra runt Kungsbäck.

Både Neddus och jag kände oss nöjda efter den dagen.

Lördag fm besökte jag Korpen igen tillsammans med Emma och Daniel.
Jag ska till sjukgymnasten nästa vecka, då ska han få hjälpa mej med vilka övningar som verkligen är bra för mej.
Ibland gör det jädrans ont i knät.



Senare på dagen åkte vi för att gratta min Stora syster som fyllt år.
Där blev vi bjuden på grillning, mums va gott.
TACK.

Efter maten blev det en promis med Neddus. Det är så himla kul då en wheaten får ett "tok ryck" och bara springer.
Ner med rumpan och kutar som en tok ;))))
Lycklig hund och varm om hjärtat blir man då man vet att dom har kul.
 Lite lydnad tränade vi på syrrans baksida då vi kom hem från promisen, och så fick han springa mellan oss med godisburk som öppnades som belöning.

Ja vad gör väl inte en hund för lite gotta.

Nu idag har vi haft städdag uppe på klubben.
Agility hinder skurades bl.a av så nu är dom rena, skönt att tunnlarna blev ordentligt genomspolade med vatten oxå.


 Jag kraxar med hosta och näsan rinner så idag har jag vilat från träning.
Neddus har fått en genongång i fjärren, funkar så bra då jag står nära.
Ska kolla på Annas hemsida http://www.hildings.com/hildings.com/Hem.html efter lydnadskurs nu igen.
I övrigt har jag anmält Neddus och mej till några agility starter i juni.
Jag brukar annars vara ganska duktig att vara ute i sista minuten på det ;)

Nä nu är det slut på helgen och dags för att hoppa i lådan för att sussa.

Wheaten Kramar Från Oss // Babbsan & Neddus.






3 kommentarer:

Christina sa...

Jag läser men är dålig på att kommentera. Lovar skärpning :))
Ha en bra vecka!

Emma sa...

Fina kort du har! Härlig helg har det verkligen varit, nu försöker vi få en lika härlig vecka! (?) :D

Diva´s svartvita kennel sa...

Det var jäkligt bra på utst.träningen igår. Lagom stor grupp. En för större hundar o en för mindre. Jättebra!