tisdag 24 maj 2011

Ett agility lopp

Hejsan !
I dag var det lite knixigt att ta mej in i min egen blog.
Mitt konto hade upphört !!!! Men det damp ner några ;))))  mejl i min box då jag tryckte på en länk, och vips så fanns jag med igen.
Ja vi har ju varit och tävlat agility i Knivsta i helgen.Underligt att man hinner tänka så mycket under ett lopp ibland.
Ag loppet tog vi oss runt, dock med massor av fel. Kontaktfel nerfart på A, där släppte jag bara på ;(
Slalom där han jag tänka yes han fixar 12 pinnar och vips klev han ur på 10:e. Kom i full fart ur en kurva och hamnade snett upp på balans, ramlar av, sedan en till 5:a då det blev strul vid uppfarten på balans.
Men vi tog Oss runt och det STORA PLUSSET Jag orkade handla och vara med denna gång ;=)

Tyvärr  blev det bara detta lopp denna dag för Oss.
Jag hade lagt en godis påse i stolen där vi satt och Emelie höll i både Neddus & Hydro.
Min sittande rondellhund som jag brukar kalla Neddus visade sig vara en fullt normal hund då det gäller mat / godis.
Hydro kom för nära min stol med gotta och Neddus flög på Hyddan. Det blev lite omtumlat en stund varav Hydro bet sig fast i Neddus tass.

Ja där stog min vovve på tre ben och det blev rött i gräset = stryka oss i hopp klassen.

Ett fint hål efter en hörntand blev det på undersidan av tassen, men det har ju kunnat slutat värre.


I går hade jag stora baddagen här hemma med Neddus.





Senare på em var tid bokad hos Annika på  http://www.hundplejset.se/
Han blev så fin, som alltid då han varit hos henne. Nu är han redo för helgens utställning i Vallentuna och Österbybruk.




Hemma under vecka så har vi tränat på vår läxa med bl.a fjärren.
Och han har fått många fina sitt/ ligg, ligg/ sitt på denna låda.






I dag har vi varit till Anna http://www.hildings.com/hildings.com/Hem.html på lydnadskurs.
Neddus fick träna på lite lugnare moment då han markerade lite på sin hö framtass idag.

Lådan bytte vi ut mot en bredare bänk / träskiva. Det är skoj att utföra fjärren på ett föremål ;)
Hans förväntan att det ska komma nya komandon gör att han snackar/voffar morrskäller för mycket.

Extern belöning kommer jag att lägga till på honom då godis skålen är mycket laddad för Neddus.

Ja nu har vi att jobba vidare på, både i agility och lydnaden.


Kul Att Du Tittade In Och Välkommen Tillbaka
Wheaten Kramar Från Oss // Babbsan & Neddus.





3 kommentarer:

Diva´s svartvita kennel sa...

Vad snygg han blev när han hade varit hos frissan;-)
Kram Sussi o vavvorna

Christina sa...

Snygg kille :)) Du visar väl honom själv i Österbybruk och Vallentuna ;))
Lycka till!

Diva´s svartvita kennel sa...

Ja, fy vilken pärs det var. Jag är nog mer slut än Diva.
Kram Sussi o alla vavvorna