torsdag 5 maj 2011

Nyckel är bra att ha

Hejsan!
I dag har jag jobbat fm,var hemma vid kl 14.00 tiden.
Tänkte på det jag skrev om igår, åtminstonde 10 min hundträning/ dag  ;)
Det blev lite träning på fjärren i dag.
 I bland studsade Neddus upp innan mitt sittkomando kom, för att ibland bli liggande då sitt komandot kom.
Uppskattningsvis stog jag på ca 4m avstånd då detta resultat kom.
I morgon ska jag backa tillbaka på avståndet ochjobba med att befästa momentet ordentligt.

Sedan var det dags att hoppa på min stålhäst för att rulla ner till stan.
Nu har det gått en vecka sedan jag skrev in mig på VV, alltså dags för vågen idag.
Jo då det visade ett - resultat, så det är bara att köra vidare och räkna PP.

Lycklig över dagens resultat hoppade jag upp på cykeln och trampade tillbaka hem.
En lycklig vovve stog innanför dörren för Neddus hade hört då jag ställe upp stålhästen mot förrådet.
Men va faan........... ursäkta... jag hittade inte mina dörrnycklar.
Tur att grannen har reserv.



Pling plong på dörren men ingen hemma där :(
Ringer till Emelie för att be henne komma hem och låsa upp, men inget svar där heller( fotbollsträning)
Min mobil håller nu på att ladda ur oxå.
Vad gör man ????

Går hem till Stinas pappa där Stina befinner sig och beklagar mej.
Tur att grannen såg att jag sökt henne på mobil, hon ringer upp.
Bästaste grannen åker hem, och jag får min reserv nyckel och kan komma in till Neddus.

Ja inte blev jag översvallad med välkomst gläfsande,det var precis som: jaha då öppnade du äntligen dörren ;=)))))
ÄLSKADE VOVVE.

Emelie undrade varför jag terrat hennes mobil och ringde upp mej. Och då tändes ett Liljeholmens i mej.
VV håller till i närheten där hon bor. Hon tog en promis dit med Hydro och tittade där jag hade parkerat cykeln, och ja visst DÄR LÅG MINA NYCKLAR.

Allt ordnade sig till slut, men tänk om jag fått suttit ute i flera timmar till Thomas kom hem vid 21.00 tiden, fy f  n va kallt.

Hoppas ni har det varmt i stugorna :=))

Wheaten Kramar Från Oss // Babbsan & Neddus




2 kommentarer:

Diva´s svartvita kennel sa...

Hahaha...så kan det vara ibland. Tur att det ordnande sig tillslut!
Sussi o vavvorna

Anonym sa...

Va duktig du är, jag skulle också behöva gå på VV för att få bort överflödigt sen i höstas. Tur ni hittade nycklarna. Ha det bra, Ingegerd AA