måndag 2 maj 2011

Agility disk.

Hejsan !
Ja då har jag gjort säsongdebut i agility på Olandstraktens BK i går.
Det var svinkallt med isvindar och inga långkalsonger hade jag på mej ;)
Tur att en massa filtar var medpackade för dom kom till nytta, dessa långa timmar.

I ag loppet gick iaf starten bra  ;)  det gäller att plocka fram det possetiva i loppen ;=))
Sedan gick han ur tionde på slalom, varför ?? för att sedan ta den galant. Längre in i banan så blir jag stillastående istället för att röra mej och handla, klart att det kommer en disk då. Men...... vi klarade alla kontaktfält.
Min kondis har inte kommit i fatt mej så därtill blir ju handlingen där efter.
Men jag är nöjd med loppet änå.



Hopploppet fick Emelie köra Neddus då det var en springbana, det blev disk men slalom satte dom.

Nästa Ag tävling för oss blir 22/5 i Knivsta.

Emelie och Hydro fick till ett konan lopp i Hopp II.
Vinst och uppflyttningspinne .
Grattis till er.





Idag har det oxå varit svin kallt. Det har snöat, regnat och blåst som bara den.
Hydro sov över hos oss så han hängde med på en långpromis i morse i busväder.

Sedan blev det hund bad för Neddus, och Hyddan åkte med han oxå.
En hel påse med underull kammade jag ur Hydro efter badet.
Så då Emelie kom för att hämta Hyddan efter sitt jobb var han helrenoverad med bad, kammning, kloklippning och fina formklippta tassar.

Nä nu är det dags att hoppa i lådan för i morgon är det jobb som väntar.



Wheaten Kramar Från Oss// Babbsan & Neddus









Inga kommentarer: