måndag 2 april 2012

Agility läger

Hejsan !
Vilken rolig och innehållsrik helg vi fått vara med på.
Jag har längtat efter denna helg och kände mig som liten tjej igen då jag skulle åka på ridläger och sova borta :=)

Lördag morgon packade vi in Oss i bilen tillsammans med Stina & Femman och styrde mot Kilafors.
Gävle BK agility ( 9st ) skulle på träningsläger för Malin och Jocke Tangfelt i Hundhallen.
Vilket härligt ställe att träna hund på. Att få träna inomhus på matta, bara det är värt en miljon. Ojsan nu skrev jag kanske tokitok så att jag riskerar att få betala mer vid senare tillfälle ;=)
Bra övernattnings byggnad med all service låg några meter från hallen, titta in så får ni se.
Vi har verkligen fått tänkt igenom vår egen träning och hur vi vill att det ska se ut i framtiden.
 Många bra och genomtänkta övningar blev vi utmanade i.

Att ta en ut sväng är inte  inte bara. Här har vi kört ett X antal ggr då jag fått Neddus innanför istället  för som här i en ut sväng.




Full fart framåt med belöning på balansen.

Själva kontaktfälts träningen lägger vi på sidan om, i andra situationer en tid framöver.


Att lita på hunden och inte följa med så långt upp måste jag få in i minnet.



Jag har en duktig hund som suger på hinder så jag måste lära mig att tänka om.
Han klarar mycket mer än jag tror ;=) Och här fixade vi svängen bra tycke jag.

Här har jag börjat röra mig från hindret, hoppa kan han ju fixa själv ;=)




Nu ska vi bara lita lika mycket på tävling som på träning.
  Lördag kväll hade Stina fixat så vi åt tacos tillsammans, mums det smakade gott. Vi planerade oxå gemensamma träningstillfällen för både hund och oss tvåbenta, då vi har kommit hem. 
Vi pratade om kommande agilitytävlingar och där slank även en rallytävling anmälan in på SBK tävling. Nu får vi hålla tumme & tass på att vi inte blir bort lottade från den tävlingen.

Datorn fanns med i min packning så vi kunna vara uppkopplade på nätet under helgen. Jag blev verkligen Facerejpad denna 1:a April.


Då jag senare sitter med mobilen i handen ser jag ett inlägg på min profil i Facebook:
 Nu har jag bestämt mig - det blir en BC-valp i sommar!
Ha,ha innan polletten trillade ner att dom hade gått in på datorn i mitt namn och skrivit. Fick i efterhand veta att dom bestämt att skriva något osannerligt och där slog dom nog spiken på huvudet.

Som dom vet så håller jag efter 16 år med rasen wheaten tätt till mitt hjärta.

Kram Till Er Från Oss // Babbsan & Neddus

3 kommentarer:

Britt sa...

Jo, det aprilskämtet höll på att få mig att svälja kaffet i fel strupe ;0
Jäkla kompisar som vet hur ett riktigt bra aprilskämt ska göras..
Men Bengtsson var snäll och messade mig när hon såg min reaktion, så hjärtat och kaffet är kvar på rätt plats.

Vi ses snart hoppas jag....dvs så snart hundf-n kommer i löp...hrmmm

kram kram

Superlille sa...

Vad roligt ni verkar ha du och kärlekshunden! :-)
/Lillemor

Johanna sa...

Vad kul! Låter som en bra helg. Har du inga filmer? :)