söndag 29 april 2012

Utsällning Västerås.

Hejsan !
Då är vi hemma från helgens äventyr.
Klockan ringde 05:00 i morse, men då var vi redan vakna. Snabbt hoppade jag i kläderna och sedan ut med Neddus för en kiss & bajs runda.

Sterner, Bengtsson och Jag med vovvar drog i väg till Västerås för att ställa hund.
Beamix Wildstar "Neddus"  fick Excellent av dagens domare; Cindy  Pettersson

Utmärkt typ, storlek och proportioner.
Elegant väl proportionerligt huvud.
Bra öron, ögon och bett. Fin front.
Mycket god hals och skuldra.
Bra bröstkorgs djup, men kunde ha mer volym.
Utmärkt pälskvalitet.
Rör sig lite tätt men väl från sidan.

Den kritiken är det väl bara att tacka och ta emot tycker jag.
Svårt att fixa bra kort bara så där , men jag vet ju att jag har finaste killen med mig hem igen.



Det är roligt att vara lite allround i hunderiet. På så sätt träffar jag mycket "wheatenfolk" som är inriktade på olika grenar med sina hundar.

Att gå på utställning är ju inte bara att visa upp sin hund. Många kära återseende blev det i dag och en hel del goa skratt.


Japp nu svidar vi om till nästa helg då det är Lydnadsplanen som gäller.



Wheaten Kramar  Från Oss // Babbsan & Neddus.

1 kommentar:

Diva´s svartvita kennel sa...

Grattis till den bra kritiken på en snygg hund.
Lycka till även nästa helg!!

Kram Sussi o vavvorna