tisdag 24 april 2012

Nytt utseende

Hejsan !

Blogger har fått nytt utseende då man skriver och jag fattar ingenting ;=))
Började på ett inlägg och vips så försvann det jag skrivit. Jag hittar inte ännu vart jag raderar hela inlägget, kanske det nu oxå publiceras ett tomt inlägg från mig.

Nåväl här tränar vi och donar med lite allt möjligt i hunderiet. Gävle BK´s Agility gäng har bildat en grupp som ska träffas och träna både hund & förare. 
Det vi har hunnit varit med om sedan agilitylägret var en pilates träff. Jätte kul och intressant att få vetskap hur jag enkelt kan träna upp Neddus balans och muskler på en boll.


Nästa träff är det elljusspår för motion som gäller men tyvärr så måste vi hoppa denna träff. Jag jobbar med ett jättebra gäng på jobbet och vi brukar byta turer med varandra, och just denna dag har jag ställt upp med att jobba kväll.
Det är det värt tusen ggr om, för dom är så bussiga och byter turer/dagar med mig då jag ska på alla miljoner hund träningar/tävlingar.
 Så vi ser fram emot då vi kan vara med i gruppen då det blir agility träning. Då är det  rundsväng och slalom på tid som ska tränas.


I söndags var vi på Lydnadstävling i Hofors. Det gick väl inte så bra men då jag tittar på poängen så här efteråt så var det inte så katastrofalt ;=)

Vi nollade på Rutan då Neddus blev intresserad av löv på väg ut. Han stannade vid två löv och liksom frågade; Ska jag inte ta dessa? Vid mitt nästa kommando gick han in i rutan. Men blev nollad enligt bordsskive modellen ?????



Han hade två tassar parallellt inne i rutan men skulle ha ramlat av en bords skiva om han låg och lutade sig åt vänster !!!! Nu fick jag lära mig någonting nytt.

Bara att ta nya tag och träna vidare. Vi har två lydnadstävlingar inbokade i Maj så nu får ni hålla tumme & tass på att vi fixar ett 1:a pris ;=)

Nu på söndag är det utställning i Västerås som gäller. Ska bli kul att träffa lite utställningsfolk och få se riktiga hundar.

Wheaten Kramar Från Oss // Babbsan & Neddus.

3 kommentarer:

Diva´s svartvita kennel sa...

Lycka till med tävlingarna i maj o utställningen i helgen.

Kram Sussi

Diva´s svartvita kennel sa...

Nej, det blir ingen utställning för mig i helgen.
Jag väntar på Österbybruk.

Diva´s svartvita kennel sa...

Jag har skrivit svar på din fundering i min blogg så andra som funderar oxå kan läsa;-)