söndag 25 mars 2012

Tallarna framme igen.

Hejsan!

Visst är det underbart med lite värme ute? Jag har haft födelsedag och det var på Vårdagjämningsdagen så nu är vi på rätt sida i almanackan mot sommaren.



Jag blev uppvaktad med massa roliga överraskningar fast jag bara fyllde ojämnt. Kommer att få suga på vissa karameller mycket , mycket länge ;=)


Nu när snön är helt bort tinad i lill skogen så kan Neddus träna runt alla tallar igen.


  
Lite ringrostig var han på det men fick upp farten ganska snabbt. En toppen plats med massor av tallar som vi kan "torr handlar" i agility syfte.

Men även inför lydnadens snabba ligg, sitt och stå blir ju så roligt då han får springa runt stammarna.

Vi kör olika kommandon innan han hunnit runda trädet kontra då han precis kommer fram som på bilden.

En liten bit nedanför den platta skogs dungen så är det ett rejält sten parti. Där blir det balans träning både för Neddus & Mej.

 
Mitt jädrans knä är ju INTE i toppform så där får jag oxå träning;=) 
Jag  har även varit iväg till farbror Doktorn med den kroppsdelen och han skickade upp mig på röntgen.

Nu får jag vänta och se vad nästa drag blir , vill ju inte lägga mig under kniven men kanske måste det bli så iaf ;(

Nu har jag anmält och betalat in för lydnadsdebuten 2012 så nu måste vi lägga  Oss i hårdträning där.

Rallylydnads gruppen ska träffas i morgon igen för träning, det kommer att bli jätte roligt.

Och nästa helg får jag äntligen packa väskan med Neddus & mina prylar för då ska vi på tuné.
Då ska vi på agility läger i Bollnäs där Jocke och Malin Tangfelt ska drilla och grilla oss bland alla hinder.

Snart är det Påsk !!!
 Kanske ska jag testa om kvasten håller ända upp till Bollnäs.

 
Vad tror ni, ska  jag sätta Neddus framtill eller där bak?

Kram till er från Oss// Babbsan & Neddus



Inga kommentarer: