söndag 18 mars 2012

Ringrostiga

Hejsan !
Nu har årsmötet varit för SWTK. Vi var ute i god tid ner till Stockholm så Annika S och jag stannade till vid ett köpcentrum och fördrev lite tid i butikerna.
Tur att inte husse i huset har FB för då har han nog trillat av pinn om han sett fotot jag delade där med frågan ; Tycker ni jag ska köpa denna ?

Vad sägs om denna fina tak krona för straxt under 30.000 kr.


Nu är det klubbat för lite nya regler i vad som gäller i Årets Wheaten tävlingar.
Den som är nyfiken på dom får själv titta in på http://www.swtk.se/swtk_2/  och läsa vidare där.

Årets första agility tävling för Oss har vi oxå varit på. I lördags åkte A.Bentsson & Flippan , Jag & Neddus till Rättvik och tävlade.
 Vi konstaterade att vi var väldigt ringrostiga i detta tema båda två. Att det var länge sedan vi tävlade, ja visst med att det faktiskt var sex månader sedan lät ju inte riktigt klokt.

Två hopp II lopp och en start i Ag III hade Neddus denna dag.

En laddad Neddus och en ofokuserad matte kan bara bli DISK. Skärpte mig och fokuserade faktiskt bra i nästa hoppklass och där nollade vi.

Lite yviga svängar blev det men han lyssnade på mig och jag är jätte nöjd med de loppet.

Det är bra att filma  så man ser alla fel man annars är ganska omedveten om. Jag gjorde vissa framförbyten där en jaakko skulle ha legat istället. Med ett resultat i att jag vred till i mitt ostabila knä. Känns inte bra i dagsläget heller.

Lovisa Hillbom körde Neddus i ag III. Dom var så duktiga. Blev en disk då han inte såg ett hinder utan sprang inunder det istället. Men dom körde på och det såg så samlat och fint ut. Så tråkigt då dom maxar hinderhöjderna. Agility är ju inte höjd hopp ;(

Då jag tittar i min tävlingsplanering ser jag att  nästa agilitytävling blir först i Juni månad !!!!!!
Låter ju hur långt som helst dit. Men snart kommer agility hindarna tillbaka till klubben och vi kan träna utomhus, och vara i bättre  form både hund & jag till nästa tävling.

 Nu är det Lydnadstävling i April som ligger närmast i kalendern för Oss, följt av en Utställning.



Wheaten Kramar Från Oss // Babbsan & Neddus.






2 kommentarer:

Emma sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Emma sa...

Så fin han är, Neddus! :)