söndag 4 mars 2012

Snurr snurr !!!!

Hejsan !
Mars månad och snön håller på att smälta bort på riktigt.
Natten till i dag var fuktig och det visade sig i vacker konst  i morse.


Vackra frost taggar hade bildats överallt, och jag fotade dessa björk kvistar med mobilen på morgon promisen.

I går var Neddus & Jag tillsammans med Stina & Femman till Älvkarleö och tränade agility för Ulrika.
Hon byggde kombinationer som vi övade olika handling på. Jag vet att jag skrivit förut att det är svårt att lära gamla hundar sitta men.....det går även att lära gamla kärringar ny handling ;=)

Mycket snurr som måste tränas bort för min egen del så att det blir kortare väg .

Det var länge sedan vi tränade agility så Neddus var verkligen laddad på att hoppa. Kul att köra igång igen tycker både Neddus & Jag.

Då vi kom hem fick han ett nödvändigt bad så nu luktar han så gott.

Idag har vi fortsatt snurrandet fast med annan inriktning.
Boel kom upp från Stockholm till Gävle idag för att introducera rallylydnad för Oss. Vi var fyra ekipage som provade denna gren för första gången. Vi hade jätte roligt tillsammans och kommer att fortsätta att träffas för att träna vidare.


Kontakt, kontakt och åter kontakt







Lite tass tvätt blev det efter dagens övningar, och så åkte saxen fram då vi ändå stog på bordet.

Ny har jag två badade/ kammade och småklippta fina vovvar hemma.


Tasskramar från Oss // Babbsan ,Neddus Och Hydro.

1 kommentar:

Johanna sa...

Visst är det kul att prova nya sporter! Jag tyckte dock att rallylydnad vad betydligt tristare än vanlig tävlingslydnad, men alla aktivitet med hunden är ju kul (bortsett från kloklippning..) :)