torsdag 10 februari 2011

Pengarna rullar

Hejsan !
Vilken växlande väder vi har....... från solsken i går till snöväder med massa skottning i dag.
Ja jag vet, det är vinter.

I går var jag till hörcentralen och vi konstaterade att min nuvarande hörapparat inte hjälper mig längre.
Nu ska jag få prova en annan modell, men nu måste jag ha små "kontakter" i båda öronen.
Inte speciellt kul men det är inte kul att ej höra heller.
Den är beställd och jag ska på återbesök för inställning om en månad.

Då jag var nere på stan  passade jag oxå på att besöka Gallerix.
Äntligen är det oxå gjort. Sju foton lämmnade jag där för beskärning och inramning.
Det blir spännande att hämta ut nästa vecka.

Vår nya bil ( Lady ) fick vi äntligen i går oxå. Den skulle komma till Sverige på julafton men blev inte levererad först i går.



Ja den ser ju nästan likadan ut som Toyotan vi hade tycker jag,  men................. detta är en Subaru.
Hundburen hade vi kollat upp att den skulle passa men ack vad vi bedrog oss.
Med gummi mattan ilaggd och buren på så visade det sig att det blir för tajt mot bakluckan.
Ja det var dom sparade  tusenlapparna som svischade i väg.
Ett telefonsamtal till Kulltorp och nästan sex tusen fattigare så kommer en ny Kombibur snart.
 Så nu har jag en tvådelad kombibur som passar Toyota till salu.

Dagen prommis gick i pulsanda tillsammans med Stina och hennes fem vovvar.
Fy vad det snöade och jobbigt blev det att pulsa omkring med kängorna på.
Men man få se det som gratis förbränning, för maten smakade kanon efter den promisen ;=)))





Wheaten Kramar Från Oss // Babbsan & Neddus.






5 kommentarer:

Diva´s svartvita kennel sa...

Visst är det härligt med snö;-) INTE ALLS! Nu vill vi ha vårvärme!!
Kram Sussi o vavvorna

Anonym sa...

Lady är ju supersnygg passar bra ihop med min Mr Grey :)

Nu finns det ännu mer snö att pulsa i kul knappast men det är bara gilla läget

Malin sa...

Tjoho, nu hittade jag till er också :-). Härligt att läsa om fler bloggande Wheatenägare och vilken snygg bil.
Ha de ´Malin fr Malung

Anonym sa...

Hej Babbsan!!
Faaaan vilken fin bil ni har köpt, detta är en riktig bil att köra vintertid. Hälsa till Thomas från mig.

Nettan sa...

Hej Babbsan!!
Faaaan vilken fin bil ni har köpt, detta är en riktig bil att köra vintertid. Hälsa till Thomas från mig.