söndag 17 juli 2016

Agility & Skogen!

Hejsan!
Så jäkla nöjd med resan till Mora.
Nemas skötte sig i alla fyra loppen. Han har ju lagt till med lite olater på agilityplanen för mig men vi har och kommer att kämpa vidare  för att bli av med alla dem.

Jag trodde aldrig att jag skulle klara av att köra Nemas själv, då jag helt plötsligt fått ont i ena benet. Men jag lindade hårt som bara den och då adrenalinet skjuter till i kroppen så känner man inte så mycket, just då.
Känns ju så jäkla skööönt att han skötte sig på banan. Det går icke fort, men det spelar ingen roll i dagsläget. Målet med denna dag i Mora var att han INTE skulle hitta på hyss och att han skulle vara med mig på plan. Det lyckades vi med så nu törs jag anmäla till fler tävlingar framöver.







Igår var vi iväg och tränade lite agility och det funkade även då utan hyss. Sen fick killarna springa av sig innan det var dags för mig att sticka iväg till jobbet för ett pass.



Nemas och Jag har oxå varit i skogen och spårat denna vecka. Två svängar har vi varit iväg. Första gången fick vi hjälp av en klubbkompis Susanne. Tack snälla du för att du tog dig tid för oss. Jag blev verkligen förvånad över hur Nemas fixade det. Men man ska aldrig ha förutfattade meningar om vovven sin.
 
Idag tog jag killarna och körde iväg till skogen för att spåra. Medan spåren fick ligga till sig så strövade vi omkring och plockade blåbär. Jag hatar verkligen att plocka dessa bär, men älskar att äta dom.
 
 
 
Och precis i sin vanliga ordning då jag plockar bär så gör jag det två ggr med samma bär :)
 
 
 


Nu var det inte jag som lyckades ha omkull byttan idag, det var Nemas. 

Så var det dags att sela på vovvarna.
 

  
Nemas
Nemas spårade och hittade på alla leksaker som jag lagt ut i dag oxå. Så roligt att göra något nytt med killen.

Neddus var oxå med till skogen idag. Han gick klockrent, fast det var jättelängesedan vi spårade tillsammans.

Neddus fick även avsluta med ett litet godisspår. Han har inte velat spåra sedan han blev skottberörd. Då vi satt på selen så har svansen åkt mellan bakbenen och han har dragit och vill in i bilen. 
Men idag var svansen i topp och han fixade det. Så himla skoj!!!! Nu kan han oxå kan få göra några spår igen.

Neddus

Neddus

Nu är det dags för Oss att göra kväller. Vi somnar nog alla gott efter en dag i skogen tillsammans.

Kram från Oss// Babbsan, Neddus & Nemas.

Inga kommentarer: