tisdag 9 augusti 2016

Härliga Gänget !

Hejsan!
Nu är det dax att börja jobba igen, efter lill semestern jag haft.
Helt underbara 12 dagars ledigt, vi har hunnit med sååå mycket skoj.
Nemas  uppfödare Lill har varit hos Oss. Hur skoj är det inte att träffa henne på en skala 1-100?
Med all säkerhet så passerar jag den skalan till över 100!!!!

Nu är det väl min tur att försöka ta mig till henne , men det är låååång resa ända upp till Kirkenes i Norge. 

Hon hade med sig Turte som är en halvsyster till Nemas. Det var inga problem med att släppa in en tjej i huset för mina killar  :)

Nemas, Neddus & Turte

Turte

Nu hann jag inte visa henne Gävle denna gång heller, för vi hade mycket att stå i inför  ett Rallylydnadsläger som skulle hållas i Gävle.

Ett helmysigt gäng Wheatenägare träffades på Gävle BK och tränade rally tillsammans i två dagar.


Att få möjlighet att bara träna ihop med samma ras betyder så mycket. Nemas  ribba fick ligga på att träna UTAN att dammsuga planerna. Jag fick fina tips på hur jag ska gå vidare med den killen. Och han visade sig från sin bästa sida på dag nr 2. Jättenöjd med Nemas där.

Neddus fick träna lite tillsammans med Anna, För hon måste göra sin wheatenkille William lite avundsjuk. Jag tror att även hon fick till uppmärksamhet på sin hund.


Anna & Neddus


Och vips så ville William vara med och ha skoj med Anna :) 
Detta är nog medicinen för min egen träning oxå, att låta Nemas bli lite avis på Neddus.



 Sedan körde jag bana med Neddus. Åhh vad jag älskar att träna den hunden. Han vill ju så mycket.
 
Neddus & Jag kör höger handling.
Helgen gick snabbt som alltid då man har skoj. Nu vill vi ha en upptakt på detta och hoppas att vi får till en inte allt för lång bort i tiden.

Måndag kom och vi drog iväg till Sälen. Lill fick låsa vårt hus då hon skulle fara med nattåget mot sina hemtrakter.

Killarna och Jag fördrev dagarna på myrarna för att söka guld. Och husse i stugan satt vid dammen med fiskespö.
Jag kan ju säga att vi hade mera tur med guldet än husse med fisken.

Nykokt hjortronsylt


Ömsom sol och regn, Nemas badar i alla väder.

Neddus stannar där matsäcken finns

Neddus & Nemas
Tycker inte det behövs någon text mellan fotona. Det syns att vi har haft det toppen i Sälen.

Sista dagen var det jädrigt blött. Vi gick ut för att fota men........ måste ju plocka guld på myrarna nu oxå.
Med en full plastbytta med hjotron i ryggan och lite i skålen så ringde vi efter husse som fick hämta oss blötdjur.

Kom nu då husse!!!!!!

Träsktrollet & Nemas

Efter denna blöta dag så blev det skönt att komma in i stugvärmen och torka upp.

Neddus

Nemas

Bästa killarna
Här har vi varit på en liten promis vid golfbanan.
Även dessa dagar försvann jädrigt snabbt!!!

Och med några burkar nykokt hjortronsylt och fisketunnan alldeles tom åkte vi hem till Gävle igen.

Japp! Nu är det mycket på gång i hunderiet ett tag framöver. Vi börjar med agilitytävling för Nemas i morgon.

Berta Bengtsson och Nemas Problemas har två varina starter i Falun i morgon kväll.
Då får ni gålla tumme och be era vovvar hålla tass på Oss!!!

Kram från Oss// Babbsan, Neddus & Nemas.



Inga kommentarer: