måndag 6 juli 2015

Rally & Utställning!

Hejsan!
Hur gick detta till???? Har ju inte bloggat om Neddus senaste rallylydnadstävling!
Då får vi backa lite i tiden igen då :)
Den 27 juni var vi till Skutskärs BK och tävlade vår tredje start i avancerad klass Neddus & Jag.
Han är bara för underbar den hunden att jobba med. Är på hela tiden, ibland lite för mycket då det kommer skall från honom. Men mycket av det tror jag beror på att han blir lite frustrerad då jag klantar till det.

När ska jag få gå en bana då jag gör allt rätt!!!!!
Mycket riktigt så drog jag på mig en felövning även denna gång, men vi fick behålla 82/100 poäng. 
Och dagens domare : Ulrica Åström´s kommentar om rundan:
Mycket energi och följsamt!
Träna backandet!
Japp, det var just på skylten backa tre steg om jag fick -10p.

SE UCH, SE VCH, LpI, LpII, RLD N, RLD F, RLD A, Beamix Wildstar "Neddus"

Nu ska jag ansöka om RLD F och RLD A hos SKK så vi kan lägga till det på Neddus namn.
Och sen ska jag träna vidare så vi ska testa på Mästarklass i sommar/höst.

Nemas var ju oxå med på denna rallytävling.

Neddus & Nemas
 Japp här sitter dom så fint! Men då vi klev in på banan Nemas & Jag så åkte nosen ner i backen igen!!!!!!
Jädrans hund! Jag bröt tävlingen. Domaren tyckte jag skulle fortsätta så inte hunden lär sig att man kliver av plan då han nosar. Jag har en annan uppfattning om det och svarade att så här får man bara inte göra, och klev av. Vi behöver träna på många olika ställen där många hundar gått på samma ställe som vi går. Nemas är en riktig noshund så där har jag jobb framför mig.
Så detta blev en Neddus dag på Skutskärs BK.

Men "lillkillen" kan glänsa till han oxå!!!
I lördags var vi på utställning i Alfta. Det var sista gången han fick tävla i Unghundsklassen. Nemas fyller ju två år i augusti. Dagens dommare : Eikeseth Wenche Norge  tycke så här om Nemas:

Maskulin välutvecklad mycket bra typ
Välansatta öron, bra hals, mycket välkroppad, stram fin överlinje, välansatt svans, rör sig mycket bra. 
Prima päls och färg.

Exc CK CERT BIR

Cara Chroi Norwegian Sun Of Nemas

CERT!!!!
 
Ja ibland så glänser han till skrutt Nemas :)
Nu längtar vi till helgen som kommer. Då ska vi åka tillsammans med Annika B & Flippan ner till Karlskoga för att delta i Wheatenklubbens agility KM.
 
Kram till er alla från Oss// Babbsan Neddus & Nemas

Inga kommentarer: