onsdag 17 juni 2015

Duktiga Neddus!

Hejsan!
Jamen då har vi varit i Järvsö och tävlat rally.
Uppe med tuppen för att packa och klockan 06:00 stå på plats för att hämta upp Mathilda och hennes Bearded collie Florian.
Det blev en låååång dag uppe i Järvsö.Första banvandringen kl 9 och först ut med Neddus i avancerad x2.
Han är otrolig den killen. Han måtte älskar rally, då jag får peppa honom mellan skyltarna. Han levererar alltid sitt bästa, och bristerna hänger naturligtvis på mig.
Det var ju som sagt debut med hö handling, och inte har vi tränat just något heller. Ha, ha första skylten Sidbyte framför!!!!!!!!! Jodå vi fixade det men skylt nr 2, skicka över hinder, i hö handling. Jag var så koncentrerad på att få stopp på Neddus efter hoppet och behålla honom på hö sida, vips så hade han hoppat tillbaka :)  Agility hund i grund och botten som han är. Japp, felövning ger -10p.
Men vi kämpade på och fick behålla 79p då vi var färdiga.
Helhetsintryck: Fint samarbete!  Plac:2.
 
Avancerad bana B kändes mycket mer avslappnande att gå. Lyckades med en felövning där oxå :) missade ett sitt. Slog i en skyl och han släppte något i några svängar, men 71p och godkänd runda det oxå!
Samma kommentar på denna runda från dagens domare:  Emil Falk: Fint jobbat! Plac: 3.

SE VCH, SE UCH, LpI, LpII, RLD N, RLD F Beamix Wildstar " Neddus"
Ja han är OTROLIG min kära söta fina bästaste vän Neddus.
 
Är lite sugen på att även ta upp lydnadsträningen med honom. Han kanske även älskar att jobba med det nu igen, och även jag. 
 
Jamen Nemas var ju oxå med på denna resa. Han fick verkligen vänta innan det var dags för hans två nybörjarklasser. Tror att klockan var närmare 13:30 då det var hans tur. Då hade han tröttnat för länge, länge sedan. Han hade ju varit på G sedan klockan halv sex på morgonen :)

Att samarbeta med mig och ha en förväntan på belöning fanns inte på världskartan!!!!
Det luktade såååå gott på marken, nosen parkerad där nere, följde med någon skylt för att sedan nosa igen. Naturligtvis så bröt jag den tävlingen och klev av banan. Vi testade igen eftersom det var en dubbeltävling. Hade bestämt mig för att ta upp en belöning om han nosade igen, köra vidare någon skylt för att få rätt attityd innan vi klev av banan.
Japp, starten gick bra, någon skylt till oxå men sen......................nosen ner och där stannade den. Han gick inte ens att muta. Tur man har koppel i nybörjarklass annars hade jag väl fått burit honom ut från banan.
Jag fick verkligen dra mig med honom ut. Utanför försökte jag med köttbullar, men ack nej. Han var nog helt enkelt slut i hjärnkontoret efter en så lång dag. Jag får trösta mig med att han var inte ensam om att nosa denna dag, men det är ju ingen ursäkt. Men allt var det något gott som varit ute på planerna.
På´t igen, och vi ska snart ut på rallytävling igen. Det kommer att bli sännande värre det!!!
 
Kram till er alla från Oss// Babbsan, Neddus & Nemas.
 
 
 
 



Inga kommentarer: