onsdag 31 december 2014

Sista inlägget År 2014!

Hejsan!
Hinner faktiskt med ett inlägg innan vi går in på år 2015 :)

December månad bara svischade förbi! Visst har det hänt en massa här hemma men det har åkt ut på Facebook och så har bloggen blivit bortglömd. Fy skäms på mig!!! Nu får det bli bättring inför nästa år.

Min stora kille Neddus har fyllt 8 år i december


 Älvsjömässan var Nemas och jag ner till. Vi var sex juniorhanar som ställde denna dag.
Nemas fick Excellent och blev 3:a i sin klass.
Tack Emma Phil // Fick några foton av henne.


Vi har helt plötsligt fått andra förutsättningar till hundträning i och med att jag har tagit KÖRKORT :)
Hur skönt är det inte att själv kunna ta bilen med vovvarna och bara sticka iväg?
Vi har varit uppe på klubben flera ggr. Men denna vackra dag som dessa foton togs så testade jag Neddus i rally. Det är ju evigheter sedan vi tävlade i någon gren. Jovars han kom ihåg de olika momenten som jag testade. Hem och anmälde på SBK tävling till en tävling i Rättvik i januari månad!!!!!


Beamix Wildstar "Neddus"

Cara Chroi Norwegian Sun Of Nemas


Nu får vi väl se OM jag åker. Det beror helt på vädret, men vi är anmälda i alla fall. Har oxå fått hjälp med rallylydnaden av en klubbkompis. Tack Carina.
Nu visade det sig att jag glömt mycket mera än vad Neddus har gjort :)  Jag har STORA svårigheter att läsa skyltarna och Neddus är något överladdad. Vi får väl hoppas vi får lite ordning på oss båda två innan tävlingen.

Och så får jag hoppas att Neddus har ett annat tänk än denna vovve :)




Idag Nyårsafton gick vi en härlig promenad med Maddis och hundarna.
Inga raketer eller skott hördes. 






Nu ska vi snart krypa ner inunder täcket och dra på volymen på TVn. Neddus tycker INTE om firandet utanför våra fönster. Och jag ska upp och jobba i morgon bitti.

Kram Från Oss // Babbsan Neddus & Nemas!



GOTT NYTT ÅR!!

Inga kommentarer: