fredag 6 februari 2015

Roligt med träning!

Hejsan!

Sur som en liten barnunge kände jag mig då det INTE blev någon rallytävling för Neddus & Mig.
Vädrets makter förbjöd mig att ta bilen och köra själv i snöyran. Men NU är vi anmälda till ny tävling i mars, så håll tumme på att vi inte blir bortlottade.

Allt känns så kanon då det gäller hundträning nu. Nemas han tränar på sina uppgifter inför agility och vi har även lagt in rallymoment. Jag har nu skrivit in honom i SBK tävling och har som mål att komma till start i rallylydnad nybörjare i maj månad.

Neddus tycker det är så himla kul att matte kommit i gång med träningen igen. Det är rally som gäller för honom nu. Agilitytävlingar är han som sagt pensionerad från. Men någon klubbtävling kanske han kommer att ställa upp i även i framtiden :)

Tisdagens träningspass innehöll bl.a backning för Neddus. Perfekt med vägg och speglar.
Men.....................en liten kant finns invid väggen. Agilityhund i grund och botten så menar nog matte att jag ska balansera där.

Goa Neddus
Nej inte riktigt så menade jag och säger gå ner till honom.

Blir det bra så här?
Jättefint kontaktfält :) tänk om det kunnat se ut så här på en ag tävling oxå :)

Lite frustration blev det men vi löste det efter en stund.
Nemas fick träna lite på läxan från agilitykursen som vi går på. Att hoppa två hinder och klara av att bromsa in mellan dessa är inte alltid så lätt. Men det är ju därför vi går på kurs :)

Lite kontaktövningar blev det oxå.


Nemas problemas  ;)
Nu längtar jag till kvällens träningspass med mina killar.

Skidor har vi oxå kunnat åka här hemma i Gävle.
Hur kul är inte det då???? Nemas tycker det är skitaskoj att springa i snön och dra lite. Medan Neddus nöjer sig att springa bredvid.




Igår eftermiddag var vi ut på en ny tur. Åkte tillsammans med en f.d. arbetskollega. Hon har oxå hund en liten schnauzer som mina ej träffat tidigare. Min balans är väl inte 100% kan jag säga, så då Nemas fick för sig att kasta sig bakåt i spåret stöp jag i backen.
Men skoj var det och vi kommer att åka fler ggr tillsammans.
 
Lilla Tyra har oxå testat skidor för första gången. Visserligen bara här hemma på gården. Men är man bara 2år  så duger det utmärkt.

Duktiga Tyra
Vi brukar försöka att hämta Tyra en gång /v från dagis. och denna dag stog bakning på vårat schema här hemma.
Hade ett paket  pepparkaksdeg i kylen som vi passade på att baka upp.


Oj, oj vad småarmarna jobbade med kaveln.

Och sedan måste det ju diskas oxå.


Älskade lilla Tyra!

Nu ska vi ta en tur till Hundplejset och köpa hem lite Bravoburgare till voffsen, sedan planera kvällens träning.

Kram från Oss // Babbsan Neddus & Nemas.



Inga kommentarer: