lördag 29 november 2014

Körkortet!

Hejsan!
Fasiken att bloggen hamnar i skymundan för Facebook. Det blir liksom i andra hand jag skriver här.
Nu är det inte ens en nyhet att jag fixade körkortet på första försöket. Den 14 november var den stora dagen.

Fasiken va jag är duktig!
Och nu undrar förstås många varför jag inte gjort detta tidigare i mitt liv? Svar: Av en sådan enkel anledning som att jag har varit så jäkla rädd i trafiken. Och att inte ha kontroll över det stora monstret på fyra hjul.
Men nu satte jag ner foten och gav mej fasiken på att fixa detta. Provade oxå att köra automat och där kom lyckan!!!! Shit va skoj och inte kändes det så farligt heller. Nu slapp jag känna rädslan för motorstopp, och rulla bakåt vid motlut ;)  ;)  Ja, ja detta lär man sig men, har jag inte kört bil på mina 55 år så kan jag väl få unna mig en automat och vara lycklig :)

Nu väntar jag bara på att Husse i husets nya bil ska bli klar på bilfirman så jag och hundarna får ta över vår "gammel" Subaru :)

Gammeln färdig med hundbur.

Husse får köra en chips bil :)
Agilitykursen som vi går nere i Knivsta var vi på i söndags. Fortsatt hoppteknik på lägsta höjd. Och frivilliga hopp ska utvecklas. Sitta i låda för att skapa ett startkommando, ligger bl.a som läxa. Nu har jag tränat lådan då Nemas var yngre, så då utvecklar vi den med stadga träning. Och sen fick han ju sitta i låda då han var busig valp på valpkursen. Men det var ju i annat syfte det  :)
Busvalpen Nemas .
Annars flyter det väl på här hemma som så likt hos er andra i stugorna nu intill jul.
Tyra har hjälpt till så vi har fått lite bullar i frysen.
Sedan blev det lite saffransbak oxå.


Årets julkort håller jag på att jobba med här hemma, inte alltid så lätt med de lurviga.
SER DU STJÄRNAN I DET BLÅ???


Än har jag tid på mig så det fixar sig nog, vilken dag som helst :)
Ha det gott alla där ute// Babbsan , Neddus & Nemas.



Inga kommentarer: