torsdag 13 mars 2014

VÅRKÄNSLOR

Hejsan!
Helt underbart väder vi har fått njuta av de senaste dagarna. Men nu väntas det bli kyligare igen och även snö har utlovats till helgen.
 
  
Nemas & Jag har varit på en till ringträning, sedan förra blogginlägget.
Det var stor skillnad på honom denna gång. Kontaktövningarna fungerade mycket bättre och det var som han nu visste vad det handlade om. Att stå still medan "domaren" klämmer och känner är ju såååå svårt, men även det gick bättre denna gång.
 Nemas växer och frodas, han har nu blivit 7månader.

Cara Chroi Norwegian Sun Of Nemas
Oj vad fort det har gått. Nu har han långa ben och studsar fram överallt.
Bilden på vä sida är stenen han INTE kom upp på då vi var ute på våra första promenader tillsammans, nu tar han bara ett kliv så är han uppe :)


Mycket hormoner spökar i hans kropp nu. En liten dryging kan han verkligen vara ibland.Det gäller att vara med och sätta gränser då Nemas & Neddus leker. Ibland är det bara rida som leken går ut på och det gillar jag inte. Men det leks oxå på annat vis.


I tisdags  lyfte han på benet och kissade på vår svärson, inomhus!!!!!!!
Nu kan det ju hända att det var för att det luktade hund om honom, men det är nog en DÅLIG ursäkt.
Jag var på jobbet då det hände och jag höll på att skratta ihjäl mig då jag fick infon via sms.
Samma kväll tog Emelie ut alla tre hundarna för rastning. Hydro tycker INTE om Nemas då han springer och fjantar runt honom. Jag är nog lite feg att låta dom sköta det själv, till en viss gräns. Emelie har en annan uppfattning och det visade sig vara bättre än min.
Hon lät Nemas gå fram till Hydro, Hydro talade om att han inte vela det, men det lyssnade inte slyngeln på.
En tuss fattigare wheatenpäls, men en Nemas som bara satte sig ner.
Nemas mååååste ju bara testa igen. Hydro talade åter igen om vad han tyckte om slyngelNemas och, han satte sig ner igen !!!!!! Hur lätt har det inte kunnat vara att terriern svarat tillbaka? Men det gjorde han INTE.
Duktig dotter och duktig Nemas.

Sen stannade lilla Tyra kvar hos Oss, för att sova över. Hur mysigt var inte det att smyga in i rummet och höra hennes snusningar då jag kom hem från jobbet på kvällen.
Nemas & Tyra dom är så roliga kompisar dom. Kommer Nemas och trängs då han inte får, då puttar bara Tyra bort honom. Barn och djur pratar nog bättre klartext än vuxna & djur många gånger.


Nu väntar en jobbarhelg för mig. Men jag kliver inte på mitt skift förrän kl 13:00-21:30 i morgon. Och sedan är det iaf en liten tröst att jag jobbar dagtid över helgen.
 
Japp den stora han kan han oxå. Sådan fader sådan son.
Men skillnaden här var att Neddus kissade bara på skuggan :)
 
 

Kram från Oss // Babbsan, Neddus & Nemas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vad kul att läsa, Neddus har blivit en stor kille! Vad fin han är! Barn& hund<3 härlig kombo

Tyra sa...

Världens bästa mormor och morfar ♥