måndag 31 mars 2014

Full fart!

Hejsan!
Hinner ju med ett blogginlägg till innan vi byter månad!!!
Nu har jag bytt schema på jobbet och slipper dessa låååånga pass då man är på jobbet 14tim både lö+sön.
Jag kommer istället att ha delad tur, (inte varje jobbhelg) inte så kul det heller men då hinner jag iallafall hem till hundarna en stund mitt på dagen. Nytt blir oxå att jag kommer att ha jobbarhelg varannan helg. Pust, stånk, stön..........

Hundtävlingar kommer det att bli mycket sparsammare med en tid framöver. Nu då jag har tagit tjuren vid hornen och börjat med körkort, så kommer det att ligga på prioritetsplats nr ett.
Agility får jag stå över då jag inte fixar att springa en bana, men det kanske blir bättre. Rally och lydnadsbiten har Neddus & Jag mycket att träna på innan vi är redo att kliva ut på plan för tävling.

Lilla skrutt Nemas som blivit stor kille nu, han ska få träna på två inoff utställningar nu i vår. Fösrt ut är nu på söndag på hemmaplan Gävle BK. Håll tummar på att han inte kryper ur sin lilla päls av lycka då domaren ska klämma och känna på honom.
Bra träning iaf och alldeles lagom långt att åka.
 
 
Idag hittade vi på roliga bollen som Nemas lattjade med hemma på gården


Och så tränade både Neddus & Nemas på att göra kullerbyttor tillsammans.


Nu då det torkat upp så fint brukar vi gå till stora ängarna och rusa av lite. Oj oj vilken fart dom får upp. Tur att jag har pappa Neddus som kommer då man ropar in dom :)




Nästa gång vi tar en promis dit ska jag packa ryggan med lite skoj. Då ska jag göra ett litet spår till Nemas och en ruta till Neddus. Och kanske kaffetermosen oxå får hänga med.

Kram från Oss// Babbsan, Nemas & Neddus.

Inga kommentarer: