måndag 7 oktober 2013

Välkommen Cara Chroi Norwegian Sun Of Nemas.

Hejsan!
Jag kan flyga, jag kan flyga...........och vi fixade det.


Annika Sterner och jag reste till Bodö, Norge i fredags. Vi blev riktigt duktiga på att leta gater på denna tur.
Inte mindre än fyra flygningar blev det denna helg. Det var helt underbart att få chansen att se Neddus & Malis valpar. Och jätte skoj att träffa Lill igen. Tänk att med vissa människor känns det som man känt nästan hela livet. Vi satt och surrade hela nätterna denna helg och hade det jätte mysigt. Valparna for omkring och busade som valpar ska, och rätt som det var tog batterierna slut och alla låg och sov.


Dags för en tupplur

Spännande mat bjöds vi på av Lill.

Får i kol
Men.......det bästa med denna resa var ju att vi skulle hämta hem valp!!!!

Här fotot vi tog hemma hos Lill straxt innan hemfärd.

Nemas & Jag
Namnet Nemas fick jag hjälp med via FB vännen Therese Agdur med wheaten Faxe.
Hon vet att jag gillar att laborera med bokstäver från namn, och kom med den fina iden Nemas.
Det är bokstäver hämtade från NEdduS och mamma MAli. Tack Therese för namnet :)

Hemresan gick galant och Nemas sov så gott som hela flygturen i sin väska.
Neddus mötte oss med glädje och gjorde lekinviter direkt. Blev väl lite för mycket för lilllen som blev lite förskräckt :)
Neddus har lite blandade känslor för den lilla krabaten, men kärleken kommer att växa fram. Han älskar att busa med valpar, men än så är Nemas lite för ny i hemmet.



Vi har haft tur med vädret denna första hela dag här hemma. Solen har strålat och vi har varit ute mesta tiden Nemas varit vaken. Härligt att kunna skutta omkring på gräsmattan och lägga sin energi där.

Lattjo liten pryl

Tjohej här kommer JAG
Ja det är tur att jag ska vara hemma nu ett tag, det är ju ett heltidsjobb att vara med valp!
Detta inlägg har faktiskt tagit mig några timmar att skriva!!!!!
Kissa, mat, kissa igen, leka, bajsnödig, leka lite själv så matte kan blogga för att sedan sova en liten stund :)

Men det är det värt!!!

Kram från Oss // Babbsan,  Neddus & Nemas.

2 kommentarer:

Lisbeth sa...

Her kommer en hilsen fra Nemas bror, Balder i Narvik. Trivelig å lese bloggen! Skal følge med.

Anonym sa...

Men va kul Lisbeth att få kontakt med er.
Har du någon blogg?