söndag 13 oktober 2013

Mina underbara killar!

Hejsan!
Ja vi har verkligen höstvädret på vår sida. Solen har varit framme hela denna vecka på dagarna, kan ju inte börja bättre då vi blivit med valp.


Jag tjatar hela tiden att tiden bara forcerar fram, men nu har jag ett levande bevis här hemma.
Skulle det varit denna söndag vi hade flyget från Norge, så skulle Nemas inte fått plats som handbagage :)
 
Lovar att jag bara har strumpan medan du fotar.
 
 
Vi har hunnit med en hel del denna vecka. Bl.a. var vi till Granngården för att köpa en sele till Nemas.
Det kändes lite olustigt att ha halsband på en så liten, då han ska upptäcka vida världen.
Ibland går det  framåt för att i nästa ögonblick  bytt färdriktning i ett hopp. Nu slipper jag vara orolig att det blir knyck i halsen och han biter inte i sitt koppel så lätt heller. Alltså bara vinst med sele.
 
 
 
 Vi har oxå varit på besök till Hundplejset http://www.hundplejset.se/index.html
Där fick Neddus ligga på vibben i ett avslappningsprogram. Skööönt tycker han.

Vibben


Neddus och jag har naturligtvis haft lite egentid oxå. Då drog vi iväg in i lillskogen, som ligger efter gångbanan.

Neddus på spaning



Man behöver inte alltid åka så långt hemifrån för att ha skoj.

Fina Neddus
Neddus har skött sig exemplariskt denna vecka mot Nemas. Han välkomnades ju med en lekinvit, där Nemas tyckte det var lite läskigt första dagen. Sedan har Neddus bara morrat lite tyst mot nykomlingen då han hoppat på honom, och Nemas har läst av honom mycket bra. Nu har det släppt och Nemas är riktigt välkommen in i leken.





Sedan har vi gjort det obligatoriska oxå med valpen: tränat på trimbordet och klippt klor.
Klorna klippte jag ute på altanen då han var trött och nästan sovande. Sedan tränar vi vidare och jag klipper på låtsas :)

Idag fick dom en varsin grisknorr att mumsa på. OBS knorrarna är INTE rökta!
Ja Nemas knorr kommer att räcka många gånger till, för vi gjorde en byteshandling efter en stund. Annars blir det nog för mycket för den lilla magen.
 
 
 
 Medan den lilla smaskade, passade jag på att klippa bort lite svart valpfjun på kroppen. Ja det gäller att ta vara på stunder som erbjuds :) 
 
 
Nu blev jag trött, igen!
 Nu håller jag tummarna på att vi får behålla detta härliga höstväder, så vi kan fortsätta att vara mycket utomhus om dagarna.

Hur är det där uppe, pappa?
Nu travar vi iväg mot en ny vecka, och mot nya äventyr.


Kram från Oss // Babbsan , Neddus & Nemas.