lördag 13 juli 2013

SÅ GLAD!!!

Hejsan!
 
 
Jag skulle villa hoppa av glädje, men jag spar dom hoppen i benen.
Jag har varit mentalt inställd sedan väldigt lång tid, att jag skulle köra agility 2013-07-11.
Jag är absolut inte återställd i mitt vä knä, men jag fixade det!!!!!!!!

I torsdags åkte jag & Neddus med Stina till Fagersta KK. Dom hade 3x hoppklass för Oss.
Bära eller brista jag måste testa om jag skulle klara av att själv tävla med Neddus.
Nu blev det inga strålande resultat för vår del, men för mig känns det som en VINST.

Första klassen blev det disk pga att jag fegade om jag skulle hinna göra ett blindbyte.
Trodde aldrig att jag skulle hinna förflytta mig i upp förslut, så mitt bakombyte som blev valet kom försent, och vips hade jag tryckt honom fel väg. Men vad gör väl det? Jag startade själv, kunde "springa" och hade hunnit med med lite bättre fokus.
Starterna kom väldigt snabbt mellan klasserna och benet kändes faktiskt bättre och bättre.
Andar starten blev det strul vid ett uthopp, sedan kröp han under då vi kom för nära ( 60cm)
Jag gjorde en självdisk och körde på fram till slalom som han fixade kanon.Sedan klev vi av banan.
Det är bra att ha fler starter på samma dag för då kan den lilla djävulen komma fram i kroppen, att du ska vi runt nästa klass :)
Jomenvisst klart att vi skulle få strul på just slalom som har spökat för oss tidigare. 10 fel och dålig tid naturligtvis men vi fixade oss i mål.
Så jädrans skönt att få komma ut på banan igen efter 10 mån!!!!!!!!
Ja så längesedan var det vi tävlade agility tillsammans. Först gjorde jag en gall operation sep 2012, följd av korsbandsoperationen nov 2012. Och nu spökar knäskålssenan.Men inte bryta ihop för det, nu är vi på G igen.

Det var väldigt varmt i torsdags, men vi hade tur att hundarna kunna gå ner till en sjö för att svalka sig.

Neddus njuter i vattnet





Nu är det skönt i kroppen igen
Nu vilar jag benen och så blir det utställning nästa utflykt vi gör.
Sedan laddar vi om för agilitytävling igen.

Kram från Oss// Babbsan & Neddus.

1 kommentar: