tisdag 2 juli 2013

KM 4:an

Hejsan!
Ja då har vi vänt blad i almanackan igen, och nu står det juli!
Precis en vecka har jag kvar på min semester och den ska jag ta vara på, på allra bästa sätt.

Vad har hänt här då? Jo Wheatenklubben har genofört KM tävling i agility och rallylydnad.
Detta år stod Reg Nord för arrangemanget och det var förlagt på Valbo BK.

Lördag var det KM agility som gick av stapeln.
11 st wheaten ekipage hade samlats i år för att kämpa i årets KM. Vi hade vädergudarna på vår sida, så solen visade sig hela dagen. Tur var väl det för det hade regnat ganska mycket i Gävle innan helgen.
Linda Borneland körde Neddus då jag inte bemästrar detta ännu. Först var det ag klass. 
Det började så jädrans fint men så ramlade han ner från balansbommen. Oj, oj vilken dykning det blev, men som tur gick allt bra, och ingen rädsla fanns kvar då han var tvungen att ta om hindret.
Tror att dom kom i lite obalans efter det, och drog på sig en disk lite längre in i banan.

Hopploppet gick super. Där nollade dom och var näst bäst i klassen. Slutresultatet för Linda & Neddus blev en 4:e plats.

Här en härlig bild på hela Wheatengänget från dagen

SWTK KM Agility 2013
På kvällen hade vi mysigt vid klubbstugan och grillade gott.



Söndag var premiär för Rallylydnad KM i Wheatenklubben.
Och nu kunna jag oxå vara med.
Vi var 8st anmälda som skulle kämpa oss runt alla skyltar och tyda dom rätt!!!!
Två olika banor skulle vi genomföra, där vi blev poängsatta. Slut summorna delades i två för att få fram ett snitt resultat= slutpoängen.Vi var oxå uppdelade i två klasser, efter vad vi tävlar på officiella tävlingar.

Banvandring i Rallylydnad
Jag och Neddus körde efter fortsättningsskyltarna.Han var med mig hela tiden på bana A,och det kändes kanon.
Ända till jag kom fram till skylten spiralen. Jag tappade helt bort mig och visste inte vart jag skulle förminska spiralen på för sida :) Sånt kan ju hända lätt, men vips så är det -10p.
Vi fick iaf ihop 86p på rundan, och rolig kommentar från domaren:
Mycket säkert och bra, synd på "spiralförvirringen"

Då det var dags för att tävla bana B så var naturligtvis spiralen med igen.
Ut på banan igen och ha kul. Men denna gång skulle jag räkna högt alla tre varven runt konerna :)

Fin kontakt
Jajjamensan vi fixade denna runda med endast -1p, och fick behålla 99p.
Domarens kommentar efter denna runda:
Fantastiskt samarbete

Jamen det kändes ju riktigt bra ;) Vad blev det för slutresultat då på hela tävlingen?
Gissa!!! Plac 4, precis som på agilityn. Skulle ju ha blivit ett betydligt bättre resultat om jag inte hade snurrat till det på bana A. Ja faktiskt så hade vi kommit delad högst upp då. Det var faktiskt domaren som påpekade detta vid prisutdelningen :)

Söndagens wheatengäng
Men vad är väl en bal på slottet ( vad är väl en plats på prispallen)
  Nej, det betyder inte allt. Att skratta åt sina tokiga vägar kan jag bjuda på. Jag har världens BÄSTA wheaten ialla fall. Vi var ett fantastiskt wheatengäng denna helg som hade hur trevligt som helst.

Visst, jag tycker om alla mina hundvänner men.......det är något speciellt då man träffas med samma ras.
Hoppas verkligen att dessa tävlingar kommer att leva kvar i klubben, och att fler kommer att ansluta sig till dessa arrangemang.

Wheaten Kramar Från Oss  // Babbsan & Neddus.

Inga kommentarer: