torsdag 25 juli 2013

Magen växer!

Hejsan!
Tjoho!!! Nu har vi gjort det igen.
Igår kväll samåkte jag med två klubbkompisar till Dala-Floda, för att tävla agility.
 
Jag - Lena - Anna
 
Två hopplopp hade Neddus och jag denna kväll. Med risk att vara tjatig så måste jag iaf upprepa: Vilken lycka!!!!!! Jag kan köra min egen hund!
Då man står på startlinjen och adrenalinet stiger i kroppen, då känns ingen smärta i mitt knä.
Men då jag kommit en bit in i banan och med en kombination med lite för dåligt flås, så blir det hoppla steg för mig.
Kvällens banor var öppna och det passade Oss perfekt. Vi nollade ena klassen och naturligtvis känns det extra roligt. Andra starten gick oxå bra men jag min klant glömde ett hinder mellan två tunnlar.
Sånt kan hända och för dagen har det inte så stor betydelse för Oss. Nu är det jag som har som har prov på hur mycket jag klarar av.


Neddus
 
Att åka på kvällstävling har sitt pris. Klockan visade 00:30 då Neddus & Jag klev ur bilen hemma i Bomhus igen. Och 05:50 ringde väckarklockan för uppstigning i morse. Gissa om jag hade önskat ledig dag från jobbet då.
 Men visst är det värt att sova lite, då man är ute på skoj.
 
 
Hemma i Norge på Kennel Cara Chroi växer Malis mage.

Malis mage v:6
Nu får vi hoppas att det är många Neddus valpar där inne :)

Kram från Oss// Babbsan & Neddus.

 

Inga kommentarer: