söndag 26 maj 2013

Naturreservat & Agility

Hejsan!
Skulle ju ha bloggat för några dagar sedan men har inte riktigt hunnit med.
Vill iallafall börja med att dela med mig om en härlig promis som jag, Lillemor ,Hydro och Neddus gjorde i början av veckan.

Det finns ett Naturreservat alldeles i närheten av där vi bor. Jag har aldrig gått på dessa stigar av någon anledning. Lillemor och jag hade bestämt att vi skulle ta den turen någon dag då vädrets makter tillät detta.
Nu var dagens väder inte det allra bästa men......ryggan packad och vi gav oss i väg.

T-Udden

Det blåste ganska kallt då vi kom ut till udden, doppa tassarna gjorde Neddus men det fick räcka.

Tassbad får räcka idag.



Bäst att hålla i mackan så den inte blåser iväg :)

Lillemor-Hydro-Neddus-Jag 

Malena och Rune var oxå ute på samma ståk som Oss, så hon fixade denna bild.

Ja då hängde kameran runt halsen på mig och jag skulle föreviga denna lilla tripp.
Hyddan,  Lillemor, Malena och Rune
Varför har jag inte gått här tidigare?

Så fint













Oj!!! Där flög en uggla förbi.



Lite envis som jag är så tyckte jag att vi skulle gå på ett visst sätt för att komma hem igen.
Men det funkade inte så bra. Blev lite runt runt så att säga. Här har vi iallafall klättrat över stenmuren och kommit ut på gröna ängen igen.

Lite myggor fick vi oxå kännas  vid ;)

Skönheten Neddus pryder makrosängen.
Garanterat kommer vi att gå detta stråk igen men............då ska jag lyssna på Lillemor.

Rehabträningen fortsätter för mig. I torsdags så testade jag löpbandet igen. Tre minuter blev resultatet.
Skynda långsamt heter det ju, och jag ska fixa det. Har ett mål att själv kunna tävla Neddus i juli.

Men bara för att inte jag fixar det så gör Neddus det iaf. Toppen att jag har så goda wheatenvänner som kör min hund på agilitytävlingar nu när inte jag kan.
Linda Borneland körde Neddus i Hofors igår. Då var det två starter i ag 3. Första klassen blev en disk och han svävade ut med lite fetvadd i öronen. Men den andra starten var bara så jäkla bra. 10fel - en rivning och kontaktfält på balansen men lyssnade helt på Lindas handling. Synd att jag inte bemästrar att länka film på loppet, foto får duga.

Linda & Neddus på målrakan
Idag var det Sandvikens BK som stod som arrangör.
Annika Sterner och Neddus hade två starter i hoppklass 2. Inget konstigt här inte att hänga med Annika på agilityplanen. Det är ju hon som visat honom i utställningsringarna i alla år.
Lite oflyt första loppet då han gick genom slalompinnarna då han kom ut från en tunnel, men dom snirklade till det bra och gick i mål med 10 fel. Andra starten blev det en lite för stor sväng, och hamnade utanför ett hinder, och ett lustigt stopp framför ett annat hopphinder. 10 fel men målgång i båda loppen.
Vad gör väl det? Ingenting, Neddus har kul och jag tycker att det är guld värt att han får möjlighet att köra banor. Förresten så känns det som har jag vunnit många lopp i helgen fast jag suttit på en stol. Neddus har INTE klivit ur slalom i något lopp denna helg på 10:e pinnen.
DET ÄR VINST DET!!!!!!

Vi avslutade dagens äventyr på Hundplejset  http://www.hundplejset.se/

En skön vibbstund efter helgens agilitylopp känns skönt i en hundkropp.

ZZZZZzzzzzzzzzzzzzzz skönt!!!!
Kram från Oss Babbsan & Neddus.

1 kommentar:

Superlille sa...

Det var en härlig dag trots blåst, mygg och "onödiga" omvägar! :-)
/Lillemor