måndag 13 maj 2013

Agilitytävlingar

Hejsan!
I helgen har jag varit ute på agilitytävlingar som "hundtant". Helt slut i morse då klockan ringde 05:50 för uppstigning för jobbet.
Tänk att det går så bra att studsa upp över sängkanten då det gäller hund, men så trögt då det gäller jobb. 
Bentsson & Flippan hämtade upp Oss  på fredag morgon och tävlingarna på Märsta -Sigtuna BK var vårt resmål denna dag.
Neddus hade två starter tillsammans med Linda Borneland. Varför med Linda? För att INTE jag kan springa än. Jädrans skit får man säga då det är mer än 6månader sedan jag op mig.
 Linda och Neddus körde ett nollat (felfritt) hoppklass 2 och fick en uppflyttningspinne!!!

Här ser man klart och tydligt att Linda signalerat till Neddus vart han ska efter tunneln.


                                                                               

Snygg transportsträcka till slalom.  
 



 Massor av godis och beröm efter loppet.


 
 

Så himla bra jobbat av dem båda. Nu har ju inte Neddus hoppat hel bana på jättelänge p.g.a mina skador
så då blev dom extra duktiga idag ;)
Agility klass 3 där blev det disk. Men dom jobbade på bra där oxå. Genast blir det mycket mer krävande då hinderhöjden ligger på ca 60 + 5 cm då det är maxat och han måste hoppa bra mycket över sin egen mankhöjd.
Tack Linda för att du körde och kommer att köra Neddus på lite tävlingar framöver.

På lördagen fick jag ställa klockan på ringning igen för att rulla ner till jobbet. Skulle ha varit ledig men en snäll arbetskompis ställde upp med att byta dag med mig, så att jag fick vara ledig dagen innan på fredagen. Och det var det ju värt!

I söndags var det tävlingar igen på Tierps BK.
Agerade som hundtant igen då. Linda skulle inte till denna tävling så Annika Sterner startade med Neddus i en klass nu. Det är så himla bra att man kan köra varandras hundar för man vet aldrig vad som kan inträffa den ord föraren. Och extra viktigt att det funkar är om man är med i ett lag.

Annika och Neddus körde en repris på Lindas lopp. Noll fel i hoppklass 2 och en uppflyttningspinne!!!!!!
Men denna dag fick Annika jobba lite extra men Neddus. Jag stog på sidan av banan för att filma loppet, jädrans vad Neddus kollade efter mig. Trodde ett tag att han skulle springa av banan, men då gav Annika startsignal till honom så han fokuserade på henne.
Bra jobbat Annika och Grattis till din egen vovve Shylahs fina lopp oxå.

Här Annika & Neddus på prispallen 

Tack mina wheatenkompisar för denna helg.
Jaha detta var vad som fattades i hopp 2 och vips så blev Neddus en ren klass 3 hund.
Jag kan väl få ta åt mig lite av äran iaf, för det är ju jag som tränat honom?

Jag kommer inte att flytta upp honom nu på direkten. Finns en del tävlingar anmälda och jag hoppas att jag kan köra honom själv snart.

Här en stolt uppsatt Neddus på stenen med rosett och en uppflyttningspinne i guld.


Kram från Oss // Babbsan & Neddus.

Inga kommentarer: