tisdag 11 juni 2013

Snart Rallytävling

Hejsan!
Oj, redan juni månad och snart semester, jag som bara hunnit jobbat 3mån !
För att göra en lång historia kort så är det laser behandling som gäller för mitt knä en tid framöver.
Som sagt: springa kan jag INTE ännu. Fy vad jag tjatar om det men det är så jädrans frustrerande att inte kunna köra min egen hund på agilitytävlingarna. Men Neddus har haft tur att våra wheatenvänner ställt upp på honom så han iaf har kunnat startat och haft skoj.
Jag har hela tiden siktat in mig på att jag själv ska ut på planen i julimånad i 3x hoppklass, och det hoppas jag verkligen att vi ska kunna fixa.
 
Här hemma har det hänt lite på hunderifronten. Att ett Norge besök skulle komma till Oss har varit inplanerat en längre tid, och nu var det dags. Mali löpte.
Nu får vi vänta och se om det blir några Neddus & Mali valpar utav besöket.
 
Och då blir det väl jag som får ta den resan på 100 mil till Norge :)



Lite pirrigt var det naturligtvis inför mötet med Lill & Mali som jag inte träffat tidigare live.
Men inte hade jag behövt oroa mig för det ;) Hur trevliga som helst, vi har skrattat hur mycket som helst åt allt och ingenting. Tänk att språket kan vara så olika men ändå så lika.
 
Här hemma hos Oss brukar det bli sura miner ang för länge grillat kött,då Thomas & Jag ska grilla. Naturligtvis satte jag Lill på det uppdraget.
 
Köttet blev bra och inga sura miner :)
 
 Kvällarna / nätterna hade vi Lan här hemma.

Tur vi hade skarvsladd Lill.
 
En helt underbar present hade Lill med sig till mig. Åh vad vissa människor är händiga och kan skapa. Inte kan väl jag sitta på den fina!

Fina sittdynan tillverkad i ull av Lill.



 
Och fina rosor i kruka fick vi då dom åkte hem.

Tack Lill för fantastiskt roliga och trevliga dagar tillsammans med er.

Då var vi tillbaka till vardagen igen och en rallytävling ligger och lurar på Oss på lördag!!!!
Shit, vi har inte kört bana med skyltar sedan förra året, då vi gjorde fyra tävlingar.
Jag har pluggat momenten på datorn och testat inne på hallgolvet iaf ;)
Ett moment som visade sig vara svårt var: sitt- stå- gå runt, och förbli stående då jag kommer in i fot position. Det är väl det ända moment som vi flyttat ut för träning ;)
Kommer att bli spännande på lördag ;)

Ha det bra alla där ute.
Kram från Oss // Babbsan & Neddus.


Inga kommentarer: