lördag 13 april 2013

Risbergs Pensionat!

Hejsan!
Semestern blev beviljad, och jag han dra till baka den oxå.
Det blev ingen resa ner till Kungsör för Neddus & Mig.
Tävlingslydnads kursen blev inställd p.g.a. för mycket snö/ geggiga planer på klubben.
Nu får vi se om vi kan vara med då kursen läggs ut nästa gång, hoppas.

Jag kör på och tränar på Curves och går mina promisar tillsammans med Sports Tracker. "Lite" irriterad för att den inte funkar som den borde. Har kommit underfund med att vi har dålig täckning på nätet i Bomhus så det kan kanske vara det som är felet.
Hur som helst så blir iaf jag lite extra taggad då jag kan se vad jag presterat, så jag ska testa med RunKeeper vid tillfälle. ( måste lära mig appen först)

Rune har varit och hälsat på hos Oss, och blev lite friserad.
Rune


Nu har Emelie med fam kommit hem från Thailand så Hydro åkte hem till sig i går kväll.
Hydro

Nu får jag jobba med snabeldraken så allt hundhår försvinner. Man blir ju bortskämd då man lever ihop med Wheaten som inte fäller sitt hår ner på golvet.

Igår fick Neddus sig ett behövligt bad.


Han är så duktig i badkaret. Står stilla då jag duschar ,schamponerar och har i balsam. Men då vi kommer till torkningen så far han omkring som en gnu i badkaret.
Svansen i topp och överlycklig att det är färdigt kanske.
Då han torkat blev det genomkamning och lite klippning på kinder och öron. Nu väntar jag till Annika Sterner kommer hem så ska han få åka till  Hundplejset  http://www.hundplejset.se/ och bli riktigt stilig kille igen.

Idag har vi åter igen fått promenera i snöväder!!!! Ja April bjuder verkligen på busväder. Och Neddus blev åter blöt fast nu av snöblask ;)


Nu ska jag straxt ta mig till jobbet för ett jobb pass, eftersom jag drog tillbaka min semester.

Och i morgon ökar vi ut flocken igen med lilla Göta.


Då är det hennes tur att vara på Risbergs Pensionat  ;)

Kram från Oss // Babbsan & Neddus.

Inga kommentarer: