söndag 10 februari 2013

Allround hunden Neddus

Hejsan!
Magsjukan gick över utan komplikationer som tur var. Nu var vi friska så vi kunna delta på andra tillfället som Emma hade i massagekursen på Hundplejset i lördags.


Först gick Emma igen det teoretiska med oss innan vi skulle utöva övningarna på våra hundar.
Det behövs nog en uppföljning av det två kurstillfällen som jag gått på så att det fastnar ordentligt :)

 Mycket att tänka på hur man ska föra sina händer och fingrar och att inte förglömma då man har en långhårig hund att INTE massera på pälsen.


Mellan övningarna fanns det fina hundar att spana in på tyckte Neddus



Fikastund hade vi naturligtvis oxå och jag tror att Annika kände lite press på att fixa negerbollar till mig.
Det har blivit till en liten sport att då jag besöker fiket på Hundplejset så vill jag ha negerboll till kaffet.
Annika gör stora supergoda bollar som inte smakar en massa fett. Är nog något nyttigt i dom :)


Tidigare i vecka så var jag på en Storseans med Terry Evans. Han var super att lyssna på. Läskigt hur allt kan stämma. Nu är jag sugen att försöka att komma iväg på en egen liten seans. Vi får väl se hur det blir. Någon skulle jag iaf behöva få hjälp av för jag har tappat bort mina nycklar. Stort långt rött senilsnöre + hittar bricka på men borta är dom :(

Fick också trevligt mejl  från rasklubben i veckan. Nu är det officiellt att Neddus har vunnit Allround tävlingen i SWTK. Jag är så stolt över det och det är andra gången vi lyckats med det. Tidigare var år 2009.
 Då törs man leka lite med foto programmet.

Fortsätter med fler fina bilder. Annika Bengtsson har varit på semester i Thailand. Hon hade med sig ett USB med ett foto på Neddus som valp. Snälla goa Annika fixade så att han blev målad på duk till mig. 


         Här fotobilden                                              
                                         Här fina målningen


Tusen,tusen tack Annika.
Nu ska jag ta den till en butik i stan för att få duken uppspänd på en ram.

Slutar dagen blogg med ett litet foto på lurventuss som är hos Oss över helgen.

Hydro

Kram från Oss// Babbsan och Hundarna.



2 kommentarer:

Unknown sa...

Kul att han blev årets allround Wheaten igen! :)

Diva´s svartvita kennel sa...

Grattis tiller för att han blev årets allround hund.

Kram från Vavvaland