söndag 3 februari 2013

Magsjuk!!!


Hejsan!
Det blir inte alltid som man tänkt sig. Dom orden har nog de flesta någon gång sagt.
I går var det nämligen tänkt att Neddus och jag skulle gå på kurs.
Det var del två i massage & stretching  för Emma Rutström på http://www.vasterfallet.se/
 Hon håller till på Hundplejset så jag missade inte bara kursen, jag gick bet på gofikat oxå.

Neddus var lite lös i magen redan på fredagen men vilken hund kan inte vara det.
Tyvärr så visade det sig att det inte bara var en dålig fredagsmage denna gång.
Lördag morgon upptäckte jag att det även fanns spår av blod i hans avföring. Ringde några samtal och språkade om händelsen och kände mig lite tryggare.
Men............. på em då vi var ute för rastning stod faktiskt blodet som en fontän i baken på honom.

Kastade mig över telefonen då jag kom in och ringde till veterinären. Eftersom han inte visade några andra tecken på avvikande beteenden så skulle jag börja med diet enl ord som jag fick.

Så det blev sjuksängen för Neddus denna lördag.

 
Nu har det gått 2dygn sedan han åt någonting och han nobbar min goda kokta fisk med ris.
Risavkoket är det han har levt på + lite vatten som han har självserverat sig, men han lär väl äta då han blir tillräckligt hungrig.
Han har iallafall fått behålla det lilla han fått i sig (bara en liten, liten gallspya natten mot sön) så jag hoppas verkligen att det är på bättring.
Jag blir lite nojjig och har varit och lyft på hans mustasch ett antal ggr för att kolla färgen på tandköttet.
Det har varit lika rosa och fint varje gång jag tittat och han är pigg då vi är ute.
 Nu får vi hoppas att detta elände går över snabbt för både Neddus & Jag har haft det tråkigt en längre tid.

I fredags var jag till Ortoped Tekniska för att prata om en ortos.
Det kommer att ta flera månader  innan jag har full koll på mitt knä. Min önskan var därför att få detta hjälpmedel då jag vill kunna gå på promis med hund utan att "tappa" knät. Nu får jag vänta på den någon vecka men det blir säker bra.
Kryckorna tänker jag åka och lämna tillbaka imorgon för dom har gjort sitt nu :) HURRA!
 

Igår fyllde mammas lilla Göta 6år.



Hon bor ju hos min syster Kerstin nu, och dom hade en härlig dag ute i skoterspåren på isen tillsammans med Sara och hennes Sacc (schäfer) i solskenet.


Kram från Oss // Babbsan& Neddus.

 

 



                                                    




2 kommentarer:

Unknown sa...

Stackars Neddus! Nu får han krya på sig!

Diva´s svartvita kennel sa...

Jag såg att Neddus har magsjuka. Det är lika här hos oss, med slemmiga avföringar o lite blod blandat. Valparna har det värst!
Inte kul när man har 12 fyrbenta o det vandrar runt till alla:-( jag ska till vet i morgon o köpa en pasta som neutraliserar magen.
Jag kommer inte ihåg vad det heter:-)
Krya på er båda!

Kram från ett stinkande Grinduga