lördag 7 maj 2016

Snart den 17 maj!

Men hollojsan igen!
Mycket händer och så delar jag med mig på Facebook. Sen ska jag skriva ner i bloggen och vips så är det borta. Alltså, jag är mig ganska lik :)
 
Hur som haver så bara svischade april månad iväg, och nu är vi snart halvvägs in i maj. Lika bra att var lite före, denna gång. Fniss.   

Neddus och jag har iaf varit till Sundsvall och tävlat rally igen. Fast det var den 17 april.
Två starter hade vi i Mästarklass. På bana A fick vi behålla 66/100 p. Och på B banan hela 92/100p.

Fina ord även denna gång på helhetsintryck från båda domarna.
Lena Svelander på bana A: Snygg bakbenskontroll!!! Fin kontakt! Positivt ekipage! Snygg rallyrunda!
 Som sagt två felövningar, förarfel, vält av skylt och lite bris. Men han kändes väldigt fin på banan.
Viktoria Norman på bana B: Väldigt fin kontakt! Fin energi och livlig hund!
Här åkte vi på -1 på helheten. Neddus skällde några gånger. Plus en sned , oro och bris.
 Vi tackar för dessa fina ord från den dagens domare. Och extra skoj var faktiskt att läsa livlig hund!
Neddus med sina fyllda 9år och bara älskar att jobba tillsammans med mig.
 Love You !
Beamix Wildstar "Neddus"
Nemas och jag har kämpat med slalomträning hela jäkla vintern. Nu har vi inte legat i och tränat så det har blivit nötningar mellan pinnarna men va fasiken, HUR SVÅRT SKA DET VARA?????

Min "lilla" noske gutt Cara Chroi Norwegian Sun Of Nemas ska debutera på agilitytävling den 17 maj på
Norges Nationaldag! Var ju lite extra skoj att det blev just det datumet och att vi på Gävle BK har tävlingar precis då. Det får gå som det går. Vi ska iaf stå på startlinjen denna dag.

Nemas
Bara några dagar efter agilitypremiären drar killarna och jag till Falun för att tävla rallylydnad.
Då har både Neddus & Nemas två vardera starter i fortsättning resp mästarklass.
Sen är det meningen att jag flyttar upp Nemas i Avanceradklass.

Ha det gott alla där ute!
Kram från Oss// Babbsan, Neddus & Nemas.


Inga kommentarer: