onsdag 30 december 2015

År 2015!



Hejsan!
Snart är det slut på detta år 2015!
Jag ska i detta inlägg minnas tillbaka till några stunder som betyd lite mer än andra , tillsammans med mina killar.
SE UCH, SE VCH, LP I, LP II, RLD N, RLD F, RLD,A, RLD M
Beamix Wildstar " Neddus"

Neddus

Vi började ju att tävla rallylydnad redan år 2012. Vi tävlade två dubbelstarter  i nybörjarklass och fick lika många kvalificerande resultat  med oss hem.
År 2013 kom vi bara till start en gång i fortsättningsklass, även då ett kvalificerat resultat.
Vad som hände 2014 vet jag ej, för vi tävlade inte någonting det året!!!!
Men 21 mars 2015 står vi på startlinjen igen. Anrdra starten i fortsättningsklass, Jag & Neddus.
Enångers ridhus och Hudiksvalls BK står som arrangör.
Det var här det hände: Han bara levererade!!! Med sprudlande glädje och energi.
Två kvalificerade resultat och ett fortsättnings diplom i hamn. 
Det var då jag kände att detta ska vi verkligen köra vidare på. Vi tränade för tävling och efter tolv starter , har vi klättrat upp  och klarat Rally Lydnads Diplom i Mästarklass!  Den avancerade klassen bara svischade förbi med tre starter, som blev kvalificerade.
  
Viken super hund jag har! Och vi ÄLSKAR varandra!
Jag älskar oxå denna bild, då vi åter är i Enånger och tävlar 2015.




Vi har konserverat detta tillfälle för att kunna öppna burken och bara lukta på den och minnas tillbaka.
Den bubblan ska vi försöka hålla oss kvar i. 


Agility har vi ju inte tävlat i på något år! 
Men vi gjorde ett definitivt avslut på den grenen då vår rasklubb Wheaten terrier klubben arrangerade KM.
Vi lyckades även där, med flaggan i topp.

Plac:1

Åhh det är med tårar i mina ögon som jag skriver detta inlägg. Jag är så jäkla glad och tacksam över allt denna kille har och ger mig.

Naturligtvis så är det INTE resultaten som är mest betydande för Oss. Men alla som jobbar med hund förstår ju att det finns många många timmar tillsammans innan man kommer hit. Och det är en massa glädje som bygger förtroendet att komma någonstans tillsammans.

Min fina Bästa Kompis Neddus har ju även varit med och givit mig Nemas.
RLD N Cara Chroi Norwegian Sun Of Nemas " Nemas"

Nemas

Detta är killen som fått mig att klia mig i huvudet, miljoner gånger!!!!
Han kan hitta på massa tok den killen. Inte ett dugg lik sin far Neddus i sitt beteende.
Vi har under året gått agilitykurs för Malin E nere i Knivsta. Väl värt alla milen att åka till dessa tillfällen som varit. Det går inte med dunderfart men vi tar oss framåt iallafall och har haft mycket skoj tillsammans. Vi får väl se OM vi törs tävla den grenen framöver.

Utställning gillar denna grabb. Han älskar faktiskt att springa runt i utställningsringen. Vi har varit på några utställningar under året och det har faktiskt oxå gått bra.
 

Nemas

Han har aldrig fått sämre än  Excellenti ringen.
Vi har fått ett CERT och blev även BIR en gång under år 2015.

Ett minne som var mycket intressant var då vi gjorde BPH  (beteende- och peronlighets- beskrivning hund) i Skutskär.


Att jag har en glad hund i Nemas det visste jag, men han visade så många fina egenskaper på denna test.
Rallylydnad har vi oxå börjat med. Och det gick med raketfart att få två kvalificerande resultat i nybörjarklass. Men sen.................tog det stopp!!!!
Han fick ner nosen på en tävling och det var mycket intressantare än att var med mig bland skyltarna.
Vi kom till att bryta några tävlingar, men fortsatte att träna på hemmavid. Då hemmaklubben Gävle BK hade rallytävlingar i september testade vi att tävla igen. Japp vi fixade båda starterna i nybörjarklassen och fick därmed en titel RLD N att lägga till hans bokförda namn.
Det har verkligen svajat tillsammans med Nemas , men nu ska vi ha hittat våran lilla bubbla att balansera på tillsammans.


Då vi var till Mora och tävlade fick han debutera i fortsättningsklassen. Oj! Ridhus och lös skulle han vara . Men han fixade även det. Två kvalificerande resultat denna gång och nu fattas bara ett, innan vi får tävla avancerad klass. Som innehåller många roliga moment ;)
Igår fick vi (drygt 700 kr) dom efterlängtade diplomen, som ska upp på väggen och pryda!



Nu ska killarna & Jag blicka framåt mot år 2016!




 Vi hopas på att få hålla Oss friska och krya. 
Få en massa roliga träningstillfällen tillsammans.
Komma ut på lite olika tävlingar och träffa likasinnade människor.
Naturligtvis vill vi oxå få lite bra resultat!

Gott Nytt År till er ALLA där ute från Oss// Babbsan, Neddus & Nemas.


Inga kommentarer: