lördag 21 mars 2015

Äntligen Rallytävling!



Hejsan!
Viket fantastiskt väder vi har fått njuta av. Ja, nu har våren äntligen kommit.
Förra veckan gjorde vi en härlig prommis tillsammans med Annika B och hennes vovvar.
Vi började med att följde Hälsans Stig in i Boulognerskogen.
Mina fina killar
Svängde in på City och gick en runda på torget.



Här kan vi sitta och kolla på folk!






Alla hundarna skötte sig fint att gå bland civiliserat folk.
Här sitter gänget på trappan vid Konserthuset.


Flippan, Berta, Nemas och Neddus.
Det blev en bra runda med många synintryck för hundarna.

Vi har oxå besökt Hundplejset   http://www.hundplejset.se/

Han är så skojig Neddus. Han vet vart lösgodiset finns. I det vita fina byråskåpet står det massa glasburkar med olika snacks i. Där kan han sitta och muttra lite så jag inte glömmer att handla.


Neddus som ska handla
Vibbade Neddus, och Nemas passade på att testa dynan han också.


Nu ska vi fortsätta att besöka Hundplejset så Neddus får ligga på lite massage 1-2 ggr i veckan.


Igår fyllde jag år, igen!!!!Nu börjar tanten bli riktigt gammal :)
Nejdå man är inte äldre än man gör sig. Uppnådda 56 år och jag blev riktigt uppvaktad med blommor och en massa lotter. Jag har inte hunnit skrapat alla så kanske jag är miljonär!!!!!
Bidrag från Husse i huset ska jag få till mina fem beställda agilityhinder. Det blir bra det!

Idag var det äntligen dags att få åka iväg med Neddus och tävla rallylydnad.
Men vårluften blåste bort i natt och vi vaknar av snöväder. Husse i huset hade bestämt sig för att följa med så jag fick vacker sitta bredvid i bilen. Vilket jädrans skitväder vi hamnade i.Ute på E4 hamnade vi bakom en plogbil och det gick i 40km i dryga 2 mil!!!!!!
Med denna takt skulle vi aldrig kunna komma fram i tid till Hudiksvalls BHK tävling som gick i Vedmora.


Bara att gilla läget, och trösta sig att vi hade två starter så en skulle vi iaf komma fram till.
Men vi hade bättre tur. Plogbilen vek av efter ca 2 mil så då kunde vi rulla fortare.
Ovädret avtog oxå efter ett tag och då vi kom fram sken solen, och vi hann i tid!

Oj vad Neddus var laddad. Han tycker ju detta är så himla skoj. Äntligen skulle vi få köra på tävling. Senast vi tävlade rally var juni månad 2013!!!!!! Japp så längesedan var det. Men nu är vi på G igen!!!!

Fortsättningsklass A kändes kanon. Han hade sådan glädje och energi. Och det fick vi bevis på i domarprotokollet.
Ett minus avdrag på ett sent sitt. Alltså 99 poäng och en 3plac.
Shit va glad jag blev nu då. Och trevliga ord skrivna av dagens domare: Lisa Samdström.

Snygg snurr! Fin kontakt!
Sikta långt!
 Det sistnämnda värmde extra gott må jag säga.

Fina duktiga Neddus
Så laddade vi om för Fortsättning B. Här fanns det lite mer klurigheter för vår del. Två skyltar där jag skulle gå runt Neddus. Han har ju laddat lite extra på mina kommandon med S ljud i.


Han gick kanon även i denna klass. Stod och satt stilla vid skyltarna där jag skulle gå runt honom. Jag gjorde en skylt fel och snurrade åt fel håll, det är åldern :) Sedan gjorde jag dunderklumpen. Duktig hund och berömmer honom efter skylten MÅL med lite klapp i lockarna. FETDISK!!!!! Man får ju inte ta i hunden förrän man lämnat tävlingsbanan. Det kan jag lova att jag inte kommer att upprepa. Surt sa räven annars hade vi blivit uppflyttade idag. Men har vi haft så lång uppehåll från tävling så behöver vi inte stressa nu heller.

Imorgon är det Nemas dag. Då ska vi åka till Knivsta på agilitykurs.

Kram från Oss// Babbsan Neddus & Nemas.







Inga kommentarer: