måndag 8 september 2014

Nemas Problemas

Hejsan!
Nu blir det mycket om Nemas i detta inlägg, så nästa ska jag ägna till Neddus :)
Jag glömde visa i förra inlägget fina tröjan jag fick från tjejerna på kennel Irish Bushmills.
Passade utmärkt och med denna text blev den ju extra ball för mig.
Tack snälla ni, den ska jag bära med stolthet.


Ja posten bara väller in här.  
Nu har oxå Nemas fina tjänstetecken kommit. Det blev jätte fint!


Nu är det bara ut och jobba!

Jobbar gör vi ju oxå med ringträningen. Har ju sådan tur att det ordnas massor ringträningar i Gävle av duktiga tjejer. Ibland i små grupper då vi är max 5st, där läggs det extra krut på enskilda ekipage. Vi har verkligen fått mycket hjälp av dom.

Kommer snart. Ska bara byta kostym. " utställningskoppel"


Så i lördags var det dags igen för det stora provet.
Högbo internationella utställning. Domare : Rui Oliveira- Portugal.

Foto tagits efter utställningen i fina Högbo.
Nemas skötte sig jättefint i ringen. Travade på fint även denna gång utan att falla i passgång.
Nöjd med kritiken då dagens domare föredrog den mer rikligare pälsen.

Good head  Nice shape Good coat
Good topline  Good shoulder and neck  Good mover
Exc - CK- R-Cert - Oplac.

Nu laddar vi om till nästa tillfälle. Men vi vet ej när det blir.

Som jag skrivit tidigare så har ju Nemas haft "lite" bus för sig här hemma. Han har bl.a använt ena tygburen som trampolin. Vips så vart den rent av livsfarlig.


Jag har alltid en bur uppställd hemma i rummet som Neddus har som sitt krypin. Men så här kan han ju inte ha det!!!!!!!!!
Dom hade fina priser på burar på utställningen och jag passade på att fixa en ny.

Helt godkänd av Neddus.
Nu får vi passa så inte denna får smaka på Nemasbus :)


Onsdagar brukar betyda att vi åker och hämtar Tyra på dagis. Nu längtar jag extra till just denna onsdag. Då ska Tyra få plocka och äta tomaterna som blivit mogna.
Hon har sett dom på sms så hon vet vad som ska hända.

Mums!
Kanske vi även hinner gå till "mitt" äppelställe och plocka lite äpplen i korgen, som förvandlas till en god äppelpaj.

Kram från Oss// Babbsan, Neddus & Nemas




Inga kommentarer: