söndag 24 augusti 2014

SKITHUND!


Hejsan!
Oj,oj viken helg, på många sätt :)
Då vi förra helgen var med vännerna i Wheatensöksgruppen satt Nemas och nötte sin stora fina svarta nos mot burgallret. Det resulterade att han fick ett skavsår precis ovanför nostryffeln.
Han fick en fin skorpa men, det var ett hiskligt regn/hagel oväder hör över Gävle i veckan.
Vem busade runt i hagelhögarna om inte Nemas. Nosen blev rejält blöt och skorpan lossnade.
Och han fick en rosa FUL fläck på nosen. Skitkul!! Vi som skulle åka till Stockholm på rasspecial.
Jag hade ingen lust att åka, men blev peppad in i det sista att det där är väl inget.
Sagt och gjort VI ÅKTE!
Lördag morgon klockan 06:20 kom Annika S och hämtade upp Nemas och mig. I bilen hade vi med tre wheaten. ( Shylah, Iggy och Nemas. Annika B hade fått ledigt som min personliga assistent ( som hon brukar kalla sig ) för hon åkte ner själv med sin gubbe och Flippan, Berta.
 
Idag var det SWTK reg Stockholm som hade officiell rasspecial med domare :Sean Delmar, Irland.
Skitnervös att han skulle fråga om det rosa på nosen och att jag inte skulle kunna svara på engelska :)
Men inte sa han någonting om det inte.
Nemas travade på så fint, föll inte in i passgång som han ibland kan göra.
Plac: 1  juniorklass med Excellent och CK .





Då det är rasspecial så går bedömningarna lite annorlunda till. Jag skulle ut och rasta Nemas då dom ropar efter vinnaren i juniorhaneklass!!!!!!
Shit vi skulle in och tävla mot bästa juniortik. Inte hann man bli pirrig i magen, bara att ta hunden och springa in i ringen. Så jädrans typiskt mig!
 
Tjohoo!!! Vi vann BIS JUNIOR!

Detta foto tagits efter utställningen. Tänk om jag fått honom att stå så här fint i ringen!

Cara Chroi Norwegian Sun of Nemas



 Jättefin kritik med bl.a:

Nice ears, Good head proportions,  nice level  firm topline, good tailset, body needs to develope, excellent coat with nice shine, would like more shape in the hindquarters, excellent movement.
 
Jag är så stolt över mig själv att jag törs visa Nemas själv i ringen. Än har vi mycket kvar att lära oss båda två, men han verkar älska att springa runt med mig :)

Fina priser fick vi oxå. Bl.a ett fint utställningkoppet skänkt av T&T

Bling bling passar Oss!

Annikornas valpar 6-9 mån gick det oxå kanon för. 

Iggy & Berta
Så himla glada och nöjda vi var i bilen hem denna lördag. Och jag som inte tänkte åka!

Söndag och en ledig dag från jobbet. Bra väder så jag tänkte ta en promenad ner till kyrkängarna och låta hundarna springa på de härligt gröna ängarna.
Plockade med mig lite mutgodis i fickan och vi gav oss iväg.

Nemas i full fart!

Här ett torrt dike!


Finns det något bättre än att se sina hundar springa omkring full av energi och ha skitskoj?
Neddus åkte på några tacklingar från Nemas, men så var det full fart igen.
Jomenvisst det har regnat en hel del den sista tiden och diken finns det oxå på ängen.
 Upp med mobilen och så tänkte jag att man kan ju fota då dom hoppar över.
Över!!!! vad är det för någonting???
 
Nemas ser vattnet och kliver ner i diket.
 
 
I nästa sekund plaskar han omkring och har fetvadd i sina öron.
Slurp säger det och nästan hela hunden var nere i lervällingen. Upp på kanten efter att jag tjoat men på fel sida om diket. Så han hamnade ner i leran en gång till. Han tyckte det var lattjo, men fy fasiken va rädd jag hann bli. Ett tag satte han ner hela skallen och jag var beredd att själv hoppa ner.
 
 


Så kan det gå, då inte koppel är på :)
Igår vacker HUND idag en riktig SKIThund!!!

Kram från Oss Babbsan, Neddus & Nemas.

1 kommentar:

annica sa...

Skitiga hundar är lyckliga hundar är.mitt motto. Ibland skit snygga och ibland bara skit ;-)