fredag 21 februari 2014

GE MIG VINGAR!

Hejsan!
Härliga stunder i skogen har vi haft. Först på barmark, sedan kom snön tillbaka som på så många andra ställen i vårt avlånga land.

Killarna i skogen


Titt ut!
Nu har jag haft kameran med flera gånger då vi varit ute men lyckas aldrig få med några foton med fart i.
Blir bara en massa sudd för mig. Och film vet jag inte HUR jag ska få in här.
Oftast är det mobilen som få står för fotona i bloggen, och det får väl duga.

Neddus & Nemas har så jädrans kul i hop. Men leken har hårdnat betydligt nu då Nemas blivit större.
Jag vill att dom ska lyda på mitt kommando: BRYT! då är det slutlekt, men vi lyckas inte alltid med det ännu. :)

Husse i huset har nu äntligen blivit opererad i sin onda fot. Han har varit sjukskriven sedan i somras p.g.a det och det har ju vovvarna tyckt varit bra.

 
Aj, aj det är en karl som har gips!


Nu blir han hemma några veckor till, men vovvarna kan han nog inte lotsa runt med på cykelbanorna.

Nemas & Jag varit ute och åkt buss för första gången.

Nemas vid busshållplatsen
Hur svårt kan det vara att åka buss? Inget märkvärdigt alls har då jag alltid tyckt.
Men är man drygt 6mån, älskar alla så mycket att man kan krypa ur lockarna, ja då kan det bli svårigheter.
Nu hade jag tur att det INTE var så mycket folk med på denna tur. Svansen började gå omedelbart då vi klev ombord och jag hade fullt upp med att betala och ta mig fram genom gången till en ledig plats.
Väl ombord så flöt allt på bra. Hundplejset var vårt resmål för dagen. Där tog jag en gofika och handlade lite gotta till hundarna.

Kanonväder ute den dagen så Nemas & Jag tog en lugn promis hem. Det tog Oss dryga timmen, men va mycket skoj vi han med på den tiden. Vi tittade på änder som simmade i en bäck. Dom var läskiga tyckte Nemas, och kastade sig bakåt i sitt koppel. Men då han fått stå och tjuvkikat på dom en stund blev han kaxigare.Han fick springa lös och träna på inkallning vid koloniträdgårdarna.

Här är JAG!
Sedan blev det gå fint i koppel träning då vi gick parallellt vid bilvägen.


Opps! Bäst att sitta still här, för Gävle Fängelset ligger bakom denna sten.
Japp, sen kom snön tillbaka igår. Ljust och fint och rena hundar gav den iaf. Men nu hade man ju nästan fått känningar av våren.

Häromdagen då vi var ute så satt en duvhök (tror jag) på stigen som vi kom på. Då den flaxade iväg såg jag att den hade med sig ett byte mellan sina klor. Jag TROR att vi stötte på detta byte idag.

Om någon sett mig "springa" med knallgul varseljacka och ropa: Nemas!!! Stanna!! Godis!! Godis!!!
Då måste dom tro att jag är tokig!!!!
Detta hände idag i lilla skogsdungen mellan cykelbanorna här hemma.

Sniff!!! Luktar gott här!
Inte såg jag vad som låg någon meter framför då jag fotade :) Och det måste ju varit vid mina fötter!!!!
Snabb som en kobra så stack Nemas iväg med dessa vingar.

Bytet!!!
Det måste sett jäkligt skoj ut, först Nemas med vingar i munnen och sedan jag skrikande hela ramsan.
Han stannade faktiskt till slut och släppte dessa vingar. Men det var nog för att jag kom honom så nära. Han hade börjat tugga lite, med GODIS namnet vann i detta läge. Pust va skönt!!!!

Inte behöver man ge sig iväg till storskogarna för att vara med om äventyr.
Vi hittar på mycket skoj i våra småskogar runtikring Oss.

Neddus spanar

Jag ville ju bara flyga
Dom är underbara mina två fyrbeningar.

Neddus & Nemas

Kram från Oss // Babbsan ,Neddus & Nemas.

Inga kommentarer: