onsdag 1 januari 2014

Nyårsafton

Hejsan!
Nu jädrans ligger jag i då jag bloggar på årets första dag :)
Skönt att Nyårsafton är över med alla smällare och raketer! Fast jag måste säga att Neddus var mycket lugnare denna smällarafton än vissa tidigare.
Det är så synd att han blivit rädd för raketer/smällare. Vad som hänt vet jag inte. Han har ju varit skottfast till 100%. Gått massor av viltspår med skott. Men plötsligt ville han inte gå i skogen då selen kom på. Han fick panik och drog bara mot bilen igen. Vi jobbade mycket på spårandet och hoppade skotten. Byggde upp hans förtroende och fick det att fungera igen, med att spåra. Men i den vevan började han även att reagera på raketer. Han får panik!!!
I år hade jag satt på halsband ADAPTIL + att jag gav honom räddningsdroppar.

Vi åkte till skogs på eftermiddagen för att  rasta hurdana ordentligt. Men vart är skogen?


 Oj vad dom hade skövlat och dumpat massor av storstenar där.

Men skogen fanns lite längre bort.


Nu blev det inget springa runt lös denna gång eftersom det var Nyårsafton.


Men killarna var nog nöjda ändå.

Neddus har husse i koppel :)
Lite hässjad var Neddus under tidiga kvällen men det stabiliserade sig  faktiskt. En snabbkiss på gården runt 17:00 tiden sen höll han sig till i morse.

Lilla Nemas brydde sig inte och han måste ju ut och göra ifrån sig ggr fler under kvällen. Det fick bli i koppel på vår lilla radhustomt för att vara på den säkra sidan. Lite bus hittade han på. Fick tag i en toarulle och hade skoj!!!

 
Senare på kvällen låg jag faktiskt i sängen och kollade på TV tillsammans med vovvarna. Och så här såg det ut hemma hos Oss.

Lugnt och skönt!!!!!
Vid Tolvslaget reste Nemas på huvudet och det såg ut som han funderade om det var någon nere på ytterdörren :)

Det var denna smällarkväll.

Nytt år och nya utmaningar har vi nu framför Oss. Kommer att bli spännande att se vad som änder i hunderiet.

Idag fick hundarna ett bad efter skogspromenaden, luktar nu gott igen.
Men Nemas fick tag i Bregott paketet nu i kväll. Kanske bra inpackning för skägget.

Kram från Oss Babbsan, Neddus & Nemas.

Inga kommentarer: