onsdag 20 november 2013

Pyspunka!

Hejsan!
Nu vill jag ha snö!!! Ska bli spännande att se hur Nemas reagerar då.
Både Sudden & Wera älskade att rulla runt och busa i snön, och för att inte tala om att göra snöänglar.
Neddus älskar att springa runt och busa i snön, men har aldrig rullat omkring!!!! Tokig hund va?
Det blir så snabbt mörkt ute nu, så lite snö skulle sitta fint, tycker jag iallafall.
Idag ledig dag från jobbet, och i morgon oxå.Underbart med lediga dagar i veckan. Jag skulle nog inte palla för att jobba rak vecka.
  
 Nemas busar runt som valpar i allmänhet gör, men att punktera 2st av Neddus pilatesbollarna var INTE ett snällt bus. En av höjdpunkterna då Tyra kommer till mormor & morfar är att få krypa upp för trappan och in i "hundrummet"

Rolig boll, tycker Tyra!
Hur förklarar man detta för en 1åring?
 
Eller en 3,5 mån valp?

Rolig boll tycker Nemas!
"Någon" hade glömt att lägga upp den stora blå bollen från golvet, och då det är någon så är det husse i huset :)
 
Nu hade vi tur att vi fick tag på nya bollar på Rusta, rummet kan ju inte var utan bollar då Tyra kommer.
 Idag åkte vi upp till Gävle BK och tränade inkallning på Nemas.Det är bra där uppe på klubben då det är stora öppna ytor. 
 
Det gick bra!
Sedan fick dom springa lösa i skogen. Och Nemas fick ströva omkring och bekanta sig med platsen.


 
 
 




Vattenpölarna var frusna på klubben idag.


Och dessutom helt orörda, då måste jag bara fota dess fina mönster.


Visst är det vackert?

En helt underbar dag idag !!!!
Kram från Oss // Babbsan, Neddus & Nemas.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder :)

Superlille sa...

Men visst trampade du sönder isen efter att du fotat?! Sånt älskar jag! ;-)
/Lillemor

Wheaten Barbro sa...

Jag tycker oxå det är kul att trampa på is, men lät faktiskt dessa vara.
Jag trampade på andra ;)
// Babbsan.