fredag 15 november 2013

Mycket valp!

Hejsan!
Tjoho vad tiden går fort!!!!! Inte bloggat på jätte länge. 
Rättvikstävlingen fungerade jättebra för Nemas del. Han växte mycket på den helgen och tog för sig i den nya miljön. Att få ligga tillsammans med Neddus i buren under tävlingsdagarna kändes tryggt.
Jag fick hjälp av mina wheatenvänner Linda. B och Susanne .N att köra Neddus i några lopp. Och Annika. B ställde upp som valpvakt då jag körde Neddus.Tack snälla ni för hjälpen.
Nu har tävlingssäsongen  tagit paus, jag  hoppas på att vi kommer igång ordentligt till nästa år.
Detta år har jag ju haft hjälp med Neddus mesta dels på tävlingsbanorna.
 
Nemas växer så det knakar. Vägde honom i morse och vågen visade straxt över 9kg.
 
 
Cara Chroi Norwegian Sun Of Nemas
 
Neddus fortsätter att vara underbar mot honom. Ibland måste vi "rädda" Neddus så han får lite lugn och ro.
 




 Nu längtar jag efter att han ska tappa sina valptänder, dom är ganska vassa :)
Vi har klarat inredningen ganska bra, en köksstol har fått smaka på valptänderna, så dynan är hålig.
Pedalen på motionscykel smakade oxå bra enligt Nemas och så har han punkterat en av Neddus pilatesbollar.
Ny boll till Neddus är beställd, denna gång en i jordnötsform.
Då den kommer ska Neddus och jag gå på vårt andra kurstillfälle hos Emma på http://www.vasterfallet.se/.

Idag blev en riktig Nemas dag. Han fick träffa grannens BC Goul.


 Vi har varit till Plejset  http://www.hundplejset.se/haumlr-finns-vi.html 
 
Gofika tillsammans med syrran
 
 Inhandlat lite lördagsgodis, en ny sele till Nemas och träffat en liten valp som han fick busa med i butiken :)

Annika
Naturligtvis blir man trött efter en sådan dag.


Men nu är det full fart igen och vi ska ut på en sista kissrunda innan vi hoppar i säng för natten.


Kram från Oss// Babbsan, Neddus & Nemas.

Inga kommentarer: