söndag 22 september 2013

Sista utställningen!

Hejsan!
Oj, skulle ha skrivit för länge sedan, men, men.
Sist jag skrev skulle Neddus till Plejset inför Högbo utställningen. Han blev som vanligt super fin.
Fint väder bjöds det på och vi fick även fin kritik av dagens domare:Viva Maria Soleckyj Szpunar Polen.

He has classic beaty
Excellent size
Excellent expession
Nice head, Exellent topline
Excellent legs
His movement is with long steps.

EXC, CK, BH-3

Neddus efter utställningen
Jag tycker att det har varit skoj att åka på utställningar, fast han är champion. Träffa likasinnade och se en massa olika wheaten.
Nu blir det inga fler sådana för Neddus. I onsdags var vi till vet för att kolla upp hans prostata. Det visade sig att den var förstorad och det fanns mycket blod i hans urin. Vi var tillbaka till vet i fredags för att röntga hans urinblåsa, för ev stenar i blåsan. Blåsan såg fin ut så blodet kommer säkerligen då från prostatan.
Efter samtal tillsammans med vet så beslutade jag mig för att det blir en kastrering. Så på onsdag ska vi tillbaka till kliniken.
 
Ny till något skojigare. I går var vi på pilateskurs hos Emma på Plejset.
Toppenrolig kurs.Nu har ju Neddus tränat lite på bollar tidigare men det var inte alldeles lätt med övningarna.

Hitta balansen och inte fuska
Inte så lätt att stå på bollen.

Nu får vi se om vi kan medverka på kursomgång nr 2, annars så finns det ju hund som jag kan låna för att lära mig själv.

Kram från Oss// Babbsan & Neddus.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh så sorgligt :( Men det viktigaste är att lilla Neddus mår bra! Finns här om du behöver prata eller bara ta en fika!

Unknown sa...

Har inte kikat in på er blogg på ett tag. Så undrade på FB varför Neddus hade vart till vet, men nu vet jag.. Så synd för er :( Men som tidigare kommentar, så är ju det viktigaste att han mår bra fina fina Neddus! <3


Kul med kursen! Det verkar ju super roligt! :)