söndag 14 oktober 2012

Balhundar

Hejsan!
Jag har bara hunnit med att jobba tre pass sedan min gall op och det gick ju bra.
 
Tänk vad en liten lapp kan göra en med människa glad.
Denna hängde på insidan av mitt klädskåp då jag kom tillbaka till jobbet.
 
 
 
Kram till dig oxå dessa ord värmde gott ska du veta.

Här hemma går det annars sin gilla gång.
Men inatt så gjorde magen sig till känna igen. Så jädrans ont då jag skulle vända mig i sängen. Nu i dagsläget avvaktar jag detta men ger det  inte med sig så måste jag väl söka även för detta.


Nu när tävlings säsongen är över för vår del så har Neddus fått sig en genomgång av Emma som är Hundfysioterapeut och håller till på Hundplejset.
Han har fått några massage tillfällen av henne och blivit upplöst lite här och där i kroppen.

Vi har även testat vibben på Plejset
 
 
Här ligger Neddus på ett avslappningsprogram och han njuter av den lilla vibben som dynan avger.

På onsdag ska husse i huset till Emma för massage och då ska vi nog vibba Neddus igen.Och jag ska gofika i hundcafeét.


Idag har vi varit på promis med Annika S och Ewa L som är Neddus uppfödare. Hon är på besök i närheten av Oss och vi passade på att träffas.

Klart att kameran fanns med men svårt att få alla tre att se resliga ut samtidigt. Mattarna klarade av det bäst , eller vad tycks?
 
Ewa & Lixxa, Neddus, Annika & Shylay


 
Vi började med att hundarna fick en varsin bal för att sedan posera lite närmare varandra
 


Det blev en trevlig höstpromis med bra väder och så kul att träffa Ewa, blir ju inte ofta med så många mil mellan Gävle- Skåne.

Nu till veckan ska jag ta mig i kragen och åka och införskaffa mig en metallapport till Neddus.
Den kan jag introducera honom på även om jag blir soff sittare snart. (knä op)

Ha det bra där ute bland höstlöven.



Wheaten Kram Från Oss // Babbsan & Neddus.

Inga kommentarer: