måndag 9 juli 2012

TRÖTTA

Hejsan !
Nu är den fösta halvan av den intensiva tävlings perioden avklarad.
Vi började med att vara funkis på Gävle BK´s agilitytävlingar i onsdags då vi körde lag klasser.
Torsdagen var det dags för det stora " eldprovet" ;=)))) Hoppklass II.
Då vi har haft/har lite problem i slalom så valde jag på banvandringen att göra ett framförbyte vid slalom.
Med framförbytet skulle vi få en vänster slalom som brukar funka bättre för Neddus.
Banan började med hopp, oxer och tvärt sväng till vä för slalom. Jag följde med alldeles för långt upp på oxern och tyckte honom rakt fram på nästa hinder isf att få med Neddus mot slalom.
DISK !!!
Vi körde banan klart och jag är nöjd med resten av loppet.
Agilityklass III fick jag hjärnsläpp på banvandringen. Jag kunde inte för allt i världen sätta banan i skallen då mina 8 min passerat.

Gulliga Birgitta B tog Neddus och körde honom i denna klass. Ja vad gör man då inte banan sitter?
Shit vad han gick bra med henne.Så tajta fina svängar runt hinderstöden. Tyvärr så stack han ur slalom vid 10;e pinnen och drog upp på A hinder = disk. Men det var en fröjd att se hur jäkla bra min hund kan gå.

Fredag fm var jag upp till ortopeden och visade upp mitt vänster knä. Att jag inte har främre korsbandet vet jag ju sedan tidigare då jag skadade mig vintern 2010.
Jag har tränat så viss stabilitet finns men inte fullt ut. Sviterna som jag har kvar kommer ej att kunna tränas bort så en remiss till operation skickades iväg.
Så nu har jag både knä och gall operation som väntar inom kort.

Nu håller jag båda mina tummar på att vi hinner köra de tävlingar som jag har planerat in för Oss detta år.


Fredag kväll var det dags för lydnadstävling här hemma på Gävle BK. Först åkte vi till tågstationen för att hämta  Johanna & Mossa, vad gör man inte för wheatenägare;=)

Jätte trevligt att träffa dom live. Vi har bara haft kontakt via FB och blogg tidigare.
En underbar liten Mossa tik med otroligt fin attityd på lydnads plan, dom fick med sig ett 1.a pris i LkI.
Grattis till er!!!!


Neddus & Jag lyckade oxå kanon denna kväll i klass II.



Platsliggande        9,5                 oro
Fritt följ                7,0                dk, sätter sig ej, vid sväng, drar sig före
Läggande             8,0                dk vid uppsättande
Inkallning             10,0
Rutan                   10,0
Apportering          9,0              sne sitt
Hopp                   7,0              dk
Fjärr                    7,0               missar en position
Helhetsintryck      8,0               trevligt  ekipage, bra samarbete,mycket dk 

171,0 p och ett 1:a pris.

Gävle BK körde lydnadstävlingar tre dagar i rad och vi var anmälda till alla dagar.

Lördag hände någonting vid platsliggningen. Alla hade inte hunnit intagit sina plats då Neddus for upp med ett skrik, och blev sittande med en framtass i luften.

Jag tog honom till sidan och kollade honom snabbt. Ont hade han men jag tänkte att platsliggningen kan vi iaf vara med på så jag inte bekräftar att det är någonting farligt på plan.

Han låg sina 3min men slickade lite på benet. Nu var det dags för den andra hälften av hundarna att ligga så jag hade lite tid på mig att kolla honom.
Jag såg lite blod i pälsen och hittade en gadd, och öm var han.
Starta eller inte starta???? Med lite godis och upp peppning så åkte svansen åter i luften och jag beslutade att starta, och göra situationen så positiv som möjligt.

Han var inte med mig i alla moment med det kändes iaf att jag gjorde rätt för vi hade skoj tillsammans.


Idag söndag var det femte dagen som Neddus var på klubben !!!!
Det småregnade lite och luften var betydligt behagligare än gårdagens +30 på plan.

Vi var nog trött och slut både han och jag i skallen. Normalt så bryr han sig inte att det är blött då han ska sitta och ligga vid träning men ack vad han var rädd om lockarna idag;=)))

Vi fick i hop hela 100p ;=))))))

Men platsliggningen gick kanon och inget obehagligt kunde avläsas från Neddus.

Man lär sig hela tiden nya saker. Vi fick bara 8p på detta moment med kommentaren: Bråttom upp.

Han låg ju då jag kom in och då TL sa: sätt upp hundarna så satte han sig upp, på mitt kommando. Varken tidigare eller senare. 
Jag fattar inte varför vi fick avdrag på detta.

Nu är vi trött i mössan och ska verkligen vila fram till torsdag. Då är det dags för en agility tuné på tre dagar. Slottshoppet i Uppsala ;=)


Kram från Oss // Babbsan & Neddus.

1 kommentar:

Christina sa...

Vad ni är duktiga du och Neddus. Vad skönt att han fixade platsen efter bettet han fick!
Kämpa på!