måndag 30 juli 2012

Agility Dala-Floda


Hejsan !

Nu är jag inne på sista  jobbar veckan innan en härlig tre veckors semester.
Så här i efterhand så känns det helt rätt att jag delade upp min sommar semester.
Nu kan jag ju gotta mig ytterligare tre veckor snart.

I helgen har vi varit till Dala-Floda på två dagars agility tävlingar.
Bengtsson och Jag fick hysa in oss i en liten " förråds stuga" Där bodde vi förra året oxå, ganska skönt att vara på tävlingsplatsen redan på söndag morgon.

Neddus ser här lite fundersam ut då dörren är på väg att blåsa igen ;)


Lördagens hoppklass II lyckades vi komma runt med en femma på en rivning.
Det tar vi tacksamt emot då jag inte är bortskämd med målgång.
 Agility klass III gick han ur slalom, och då vi skulle ta om den så tappade jag Neddus bakom ryggen och han hoppade ett hinder = DISK.
Vi tog om slalom och klarade resten av banan. I detta lopp gick han faktiskt med bättre tryck än i hoppklass.

Denna helg var det många wheaten som tävlade och naturligtvis passade vi på att fota hela härliga gänget.


På kvällen bjöd fam Stenqvist oss till deras husvagn på gofika.




Bengtsson och Jag hade tältning med i planeringen först men vi var ganska tacksamma att vi hade tak över våra huvuden för på sena kvällen/natten drog ett rejält åskväder över oss.

Söndagen bjöd solen på sig igen, och många fina wheatenlopp hann vi se innan det var dags för Oss att starta.

Vi körde nästan en repris från gårdagen, men nu nollade vi hoppklass II.



Agilityklassens bana var något som hette duga. Har aldrig sett ett sådant tokigt avslut på en bana.
Det var inte många som fixade sig i mål på den.
Nu kom inte vi så långt som till svårigheterna då vi diskade Oss på A hindret ;))

Jag tror att Neddus var på det tre ggr pga min jädrans handling. Jag plockar med mig den erfarenheten i ryggsäcken och vet nu att jag inte kan göra på detta sätt.


 

Kram från Oss // Babbsan & Neddus.


2 kommentarer:

Christina sa...

Duktiga ni! Så kul att se arbetsglädjen hos Neddus!

Diva´s svartvita kennel sa...

Fina Neddus o duktiga Babs:-)
Lycka till i fortsättningen.
Krama Neddus från alla vavva tjejer här hemma!