söndag 17 juni 2012

Utställing i regn!

Hejsan !
Denna helg har vi vigt Oss till utställning.
Inte kan jag säga " vi hade iallafall tur med vädret"!! Blött, blött och åter blött. Men fantastiska kritik lappar fick vi med Oss hem.
Lördag morgon kl 07:00 startade bilen från Gävle ner mot Stockholm. A.Bengtsson & Flippan, A Sterner & Dessie och Jag & Neddus skulle ner till Wheatenfestivalen som SWTK reg Sthlm arrangerade.

Det blev en lång dag men mycket trevlig som alltid då det är ras special. Roligt då domaren ger öppen kritik, även om jag inte hängde med på allt hon sa med inslag på norska.
 Det var 51 wheaten anmälda så det tog sin lilla tid, hemma igen 20:30.

Tror faktiskt att Neddus var mer glad över vädret denna dag än vi. 
Som han rörde sig. Domaren påpekade just detta vid den öppna kritiken. " Den hunden bara inte rör sig bra utan svävar fram i ringen"

 Så här tyckte dagens domare Ann Mari Virtanen om Neddus:

 Vackert huvud och uttryck.
Utmärkta öron
Moderat storlek
Korrekt överlinje och svansansättning
Utmärkt nacke
Bra kropp
Härligt temperament
Utmärkta vinklar fram och bak
Utmärkt päls 
Utmärkta rörelser med eleganta, lätta steg runt om
En härlig siluett


1:a Champion klass, 2-Bästa hane, BIM Champion klass.

Nu hade vi iallafall tur med vädret för solen tittade fram innan vi packade ihop så både hundar och tält han torka upp.

I dag söndag var det dags igen att fara iväg på utställning till Avesta.
Men shit vad himlen öppnade sig. I hällande regn packade vi ur bilen snabbt och Annikorna sprang för att sätta upp tältet.
  Jag hamnade lite på efter kälken från bilen då jag måste på med regnkläderna. Frågade killarna vid insläppet vart vår ring låg.
Jag kånkade packningen i färdriktning som dom visat. Hmmm, det visade att det var helt fel håll som jag var och irrade omkring åt.

Ganska blöta men trevligt ändå när vi väl var på plats.

Dagens domare Dodo Sandahl utlåtande för Neddus:

Välbalanserad hane med långt välformat huvud
Utmärkta ögon och öron
Allert uttryck
Stram topline
Djup kompakt kropp
Utmärkt benstomme
Vacker päls och färg
Rör sig helt paralellt med utmärkt steglängd
 Välvisad        
EXC, CK, BH- 3
 Tack till Annika Sterner i dag igen, för att du visar min Neddus så himla bra.
 
Ingen kamera uppe då han var inne i ringen idag.
 Men då Annika & Flippan tog CERT & CHAMPIONAT då åkte den upp.
 
 
Grattis till er båda.
Det verkar som att vi ska åka på utställning då det regnar som mest :))

Nu har jag en snarkande hund i sin fåtölj zzzzzzzzz


Och som en 7-kampare vi är så riktar vi in Oss på KM tävlingar nu på onsdag ;)
Kram från Oss // Babbsan & Neddus.

2 kommentarer:

Lena Persson sa...

Underbar hund underbar matte som berättar så fint för oss andra.
Gillar verkligen din Blogg Barbro.
Många Grattis igen/Lena och Albin(den busige)

FrMali sa...

Helt enig med Lena og Albin... Artig å følge bloggen din. Gratulerer med flotte resultater!!