söndag 10 juni 2012

Likt en sju kampare

Hejsan !
 I går var vi ner till Knivsta och tävlade agility. Tyvärr så blev det lika många disk som starter.
Hoppklass II var egentligen som byggd för Neddus. Öppen och fin, men fick ett återhopp på ett hinder och därmed fet disk.

Agility III är jag så pessig mot, men Lovisa H peppade mig under banvandringen och jag gjorde mitt bästa men tappade Neddus bakom ryggen vid en tunnelutgång och vips så kom disken.
Lovisa är en bland Sveriges bästa agilityförare och nu ska hon hjälpa Neddus & Mej att utvecklas.
Jag älskar att prova på olika saker med Neddus och så länge han oxå tycker att det är kul så fortsätter vi.
I veckan då vi var ute på promis kom jag på att vi liknar just lite en sju kampare ;=)
Vi håller på med många olika grenar, men vi är inte på toppen i någon av dem i de individuella grenarna.
Här kommer nu en bildkavalkad med lite kommentarer till:
Liten har nu vuxit upp och blivit stor.


Att tävla agility med wheaten är inte alltid så lätt.Det behövs mycket motor för att  klara referenstiderna i de högre klasserna, speciellt om man tillhör Large klassen. Vi är ännu inte där än men vi kommer att jobba stenhårt nu framöver tillsammans med PT.
 Men jag törs påstå att jag har en wheaten som har en utomordentligt bra hoppteknik och kraft finns i hans kropp.




Lydnadsträning innehåller ju så många olika moment. Så går det käpprätt i ett moment så kan man ju lägga det på hyllan ett tag för att plocka ner det lite senare. Och därmed köra vidare på en annan liten bit inom grenen.

FF kan man träna i hur mycket som helst. Men shit va svårt det är att prestera på tävling.
 




Rally lydnad har vi debuteat i på tävling med två godkända resultat. Även om det inte blir fler tävlingar så kommer vi att fortsätta med träning. Jag tycker att det är ett mycket bra komplement till lydnads biten.



Och så Utställning.
Inte trodde väl jag att jag skulle tycka om denna gren;=) Att se en massa hundar springa runt några minuter i en ring.
 
Idag tycker jag att det är en mycket rolig och social gren. Här har jag fått mycket hjälp av Annika S som nästan hela tiden visat Neddus. ( Min nästa hund är det tänkt att jag själv  ska jobba med i ringen )

Så roligt att se alla vackra wheaten som visar upp sig i ringen. Träffar och pratar med massor av wheatenfolk, och avnjuter god medhavd matsäck.




Visst är vi och petar i många olika grenar och vem vet, det kan komma att testas fler ;=)

Min lilla Neddus buse som valp


Jag känner mig så lycklig att just jag fick äran att bli ägare till denna underbara wheaten.


Kram från Oss // Babbsan & Neddus.

2 kommentarer:

Annelie sa...

Härlig blogg, kul att läsa! Det går att göra det mesta med en wheaten, det bevisar du och din fina Neddus:-)
Hälsar Annelie som har 2 veteterriers

FrMali sa...

Det er ikke bare du som er heldig Barbro. Neddus er kjempe heldig som har deg som eier....:O)