tisdag 27 december 2011

Vardag igen!

Hejsan !
Japp då var det överstökat med denna jul för denna gång och vi har nyårs helgen framför oss.
 Vi hade en mysig julafton här hemma hos Oss i år."Granen stod så grön och grann i stugan" efter lite om pyssel med en läckande julgrans fot. Tur att jag är av en liten samlare så det fanns reserv att hämta in från förrådet ;=)
 
 
 Det blev mycket julklappar fast vi inte skulle ha det så ;=))))
Jag är jätte glad över allt som jag fick, tänk vad Tomten är duktig att räkna ut.
 
Mamma som firade jul tillsammans med Oss sov naturligtvis över. Hon skulle bli upphämtad på juldags morgonen av syrran för att åka till julottan i Oslättfors. Där skulle Sara sjunga så även JAG klev upp för andra gången i mitt liv för avfärd till julottan.
 
Jag är faktiskt glad att jag följde med för det var en vacker julotta och inte alls så tråkigt som jag hade föreställt mig att alla ottor ska vara.
 

Att Dagmar har levt rövare i helgen har nog ingen undkommit att höra talas om.
Plåten runt våra fönster slog så hemskt i blåsten så jag trodde de skulle flyga all världens väg, men dom satt fast. Jag vaknade flertalet gånger av att Neddus var orolig och bytte sov ställen hela tiden. Lilla gubben han tyckte inte alls om detta oväsen.

Fram på dagen så var det betydligt lugnare väder och vi var ute med hundarna mamma & jag.

Vilken krut gumma detta är. Hon är fyllda 83 år och säger att vi måste gå en längre tur med vovvarna för det är Göta van vid.



Hon som kutar runt med denna tax flera gånger /dag ändå så springer jag med förvarningar att hon ska passa sig om det är en isfläck, eller gropigt på vägen. Hon fixar ju det alla andra dagar på året så varför inte nu. Om jag kunde hålla TYST.

Efter blåsten så torkade det upp efter vägarna och den lilla snö som blev kvar är inte mycket att skryta om.



Idag tisdag har inte den snöklumpen heller överlevt. 
Nu är det moss grönt nere i skogen igen.

 
Som sagt nu är det vardag igen och snart ska jag kliva på mitt arbetspass.

Hoppas ni har det bra alla där ute.

Wheaten Kramar Från Oss // Babbsan & Neddus


1 kommentar:

Diva´s svartvita kennel sa...

God fortsättning ogott nytt år från oss.
Ses på jobbet nästa vecka!!
Kram Sussi o dom 7