onsdag 16 mars 2011

Träning ger färdighet.

Hejsan !
Ojsan vad tiden går fort då man blickat tillbaka. Emelie kommer hem ifrån Thailand i morgon.
Då kommer Hyddan attt flytta hem till sig igen. Nu ska jag inte gnälla på lilleman för han är faktiskt mysig.
Men det blir skönt att slippa allt hundhår dagligen.
Kanske Neddus tycker att det blir trist då han flyttar, vad vet jag ???
Jag får börja att jobba lite med husse i huset att det kanske är dags att utöka flocken igen ;=))))

Grannarna tror säkert att jag är lite småtokig. Idag har jag försökt att skotta fram häcken på framsidan. Göta kommer på besök på söndag och jag vill att hon ska kunna vara ute utan att komma över till grannvovvarna.
Hoppas det tinar på ordentligt nu.

Före


Liten rast är man väl värd?



Nu ligger det fullt av snöklumpar på vår lilla tomt plätt.



Passade oxå på att klippa några grenar från kösbärsträdet för att ta in. Nu får dom stå i vatten och jag får snart fina vårblommor.



Det var den förmiddagen det. Dags för mej att hoppa på stålhästen för att rulla i väg på ett möte.

Lite träning blev det oxå denna dag med Neddus.
Jag har fått filmat då jag tränat lite lydnad, men usch då för att se sig själv.

Oj,oj,oj vad det finns att jobba med. Tappar position så därför går jag i cirklar så Nedddus kommer upp till mig igen.

Momentet ligg under gång väljer jag att belöna honom olika. Ibland då jag är på väg tillbaka, står bredvid honom fortfarande liggande och ibland i sitt upp position. 
Varför? Sitt komandot finns befäst och jag är rädd för att få ett ivrigt uppsittande innan komandot sitt kommer.

Här kommer en liten snutt från dagens kvällsträning.


Varför går det ej att länka filmen? Den står på över video hela tiden.



Nu jädrans ska jag ligga i att träna och filma så kanske det händer någonting i vår utveckling.
.

Wheaten / Mittel Kramar // Babbsan, Neddus & Hydro.







1 kommentar:

Annika sa...

Va du är flitig i vår arbetet. Synd att jag inte har något körsbärsträd. Det blir ju så fint inne.
Annika