söndag 27 mars 2011

Agility

Hejsan !
I dag har jag haft semester från jobbet, och vi har varit till Hundladan och kursat agility för Ulrika.
Oj, oj va svårt att lära om sin handling.
Ulrika drillade oss i olika kombinationer så vi fick träna på att köra; Blindbyten, Tysken, Jacko och så var det en till ?????????
Nu får jag hjärnsläpp i gen...... nej jag kommer inte ihåg. Tänk, tääänk ...........Jo "jenisiss" var det.

Det var en jätterolig och lärorik em vi fick vara med om. Tänk va duktiga hundarna är bara vi förare är på rätt ställe i rätt tid.
Jag fixade nästan alla övningar förutom en då mitt knä gav sig till känna 2ggr. Annika och  Shylah hade redan kört så A fick rycka in och ta Neddus på denna övning.
Nu måste snön tina bort ordentligt så jag kan ta ut mina hinder på mellanplätten. Då ska jag nöta in Jacko och Tysken på 2 hinder :))

Trötta och skitiga blev både Neddus och jag. Mina kläder fort in i tvättmaskinen och Neddus inunder duschen.

Nu luktar han gott.



Sedan blev det min tur, men ej något kort på de ;)))))

Nu ska vi sussa.

Wheaten Kramar Från Oss // Babbsan & Neddus.






1 kommentar:

Annika sa...

Visst blir man inspirerad. Jag är super sugen på agility träning.